כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עושים שרירים

ברע"מ מחריפים את המשבר; הוועדה משותקת

במפלגת רע"מ נחושים להעביר את חוק החשמל שייטיב עם אחיהם הערביים בכל מחיר, ובשל עיכוב החוק בעקבות חילוקי דעות מול שרת הפנים שקד, הודיע ח"כ וליד טאהא המכהן כיו"ר ועדת הפנים, כי כל דיוני הוועדה מבוטלים למשך כל השבוע

ברע"מ מחריפים את המשבר; הוועדה משותקת
ח"כ וליד טאהא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר חוק החשמל מתלהט: שעות לפני כינוס ועדת הפנים, שהייתה אמורה לאשר את חוק החשמל לקריאה שנייה ושלישית, ברע"מ מחריפים את המשבר ומאיימים על שלמות הקואליציה.

הבוקר (שני) הודיע יו"ר ועדת הפנים וואליד טאהא, ממפלגת רע"מ כי כל דיוני ועדת הפנים להשבוע מבוטלים, בהם חוק החשמל וחוק חריש שמבקשת השרה איילת שקד לקדם, ובכך הוא מחריף את המשבר ומשתק את הוועדה כולה.

כבר אתמול הוחלט לדחות את ההצבעה על חוק החשמל, בעקבות כך שחלק מחברי הקואליציה נכנסו לבידוד בימים האחרונים ובכך מקשים על קידום החקיקה בימים אלה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', ברע"מ קוראים להפקיע את סמכויות שרת הפנים איילת שקד בכל הקשור לדיונים על חוק החשמל, או שיפנו לפיזור הכנסת והליכה מיידית לבחירות. זאת, בהמשך לדיווח בשבוע שחלף, לפיו בכיר ברע"מ הבהיר כי אם ישונה חוק החשמל – תפרוש רע"מ מהקואליציה.

‏ברע"מ אמרו כי אין להם אמון באיילת שקד. "לא נסכים לעבוד מולה יותר", אומרים במפלגה, ולכן ידרשו מראש הממשלה נפתלי בנט למנות גורם אחר מהקואליציה עם סמכויות בענייני משרד הפנים לעבודה מולם, כתנאי לשימור הקואליציה.

במוצ"ש האחרון העביר יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא, מסר מאיים לקואליציה. טאהא כתב ברשומה שפרסם בשפה הערבית בדף הפייסבוק שלו: "חוק החשמל - או שיאיר את הבתים בחברה הערבית בצורה חוקית ומוסדרת, או שיכבה את האור על התקופה הזאת. כבר הוכחנו ברע"ם שאנחנו לא חוששים מהאתגרים".

ביום רביעי האחרון התפתח עימות בין טאהא לשרת הפנים, איילת שקד, סביב סוגיית חוק החשמל, שהיה נדמה כי בקואליציה הצליחו להתגבר על המשוכה. אך ביום רביעי האחרון השיבה שקד במליאת הכנסת לשאילתא של חה"כ יריב לוין מ'הליכוד', שמי שירצה להתחבר לחשמל, זה יעלה לו מאות אלפי שקלים לאחר העברת החוק.

טאהא צייץ בתגובה בטוויטר: "‏איילת שקד מפיצה שקרים על גובה התשלום שיעלה למי שירצה להתחבר לחשמל אחרי שהחוק עובר!? אז לכל אלה שהאמינו לה, העלות היא בדיוק אותה עלות שישלם תושב לרשות מקומית", כתב ולאחר מכן נטש את המליאה והשאיר את הקואליציה בסכנת הפסד הצבעות.

ווליד טאהא איילת שקד חוק החשמל מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד