כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זה ההסבר שלהם

טיל נ"מ נורה סמוך לתחנת הכח הגרעינית באיראן

פיצוצים נשמעו הלילה באזור תחנת הכוח הגרעינית בבושהר שבאיראן. סגן המושל באזור הבהיר כי מדובר בתרגיל: "התרגיל התקיים בהכנה מלאה ותיאום עם הכוחות המזוינים"

טיל נ"מ נורה סמוך לתחנת הכח הגרעינית באיראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

פיצוצים נשמעו הלילה באזור תחנת הכוח הגרעינית בבושהר שבאיראן, סגן המושל הודיע כי "מדובר בתרגיל של מערכות ההגנה האווירית בתיאום מלא עם כוחות הביטחון".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי קולות הנ"מ נגד מטוסים שנשמעו הלילה מסביב תחנת הכוח הגרעינית בבושהר באיראן, היו תוצאה של "תרגיל הגנה אווירית להגברת יכולות מערכת ההגנה", כך אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות החצי-רשמית של איראן פארס.

"התרגיל הזה התקיים בשעה 5 לפנות בוקר שעון מקומי, עם הכנה מלאה ותיאום עם הכוחות המזוינים", אמר פקיד רשמי, מוחמדאקי אירני.

האירוע הנוכחי מצטרף לאירוע דומה, ב-4 בדצמבר נשמע פיצוץ עז ליד המתקן הגרעיני בנתנז, כלי תקשורת איראניים דיווחו אז, כי הפיצוץ התרחש בעיר באדרוד הסמוכה לנתנז. הטלוויזיה האיראנית דיווחה לאחר מכן, כי "לפי מקור ביטחוני, מדובר בניסוי במערכת הגנה אווירית שמיועדת ליירט כל איום פוטנציאלי".

גם דוברים רשמיים של הצבא האיראני אמרו כי "אין ממה לדאוג, וכי תרגילים כאלה מתבצעים בסביבה בטוחה לחלוטין". אך איראן לא הודיעה מראש על כוונתה לבצע ניסוי במערכת ההגנה האווירית שלה.

בושהר כור גרעיני ניסוי טילים שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד