כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל בהלת האומיקרון

בארגון המחתרתי מרגיעים: אין פניות מקורונה, יש שפעת ודלקת ריאות

בארגון המחתרתי שהוקם לסייע לחולי קורונה בבתים שרכש אלפי מכשירי חמצן ביתיים, מרגיעים. למרות הפאניקה שמשדרת הממשלה, המציאות בשטח היא שיש חולי שפעת ודלקת ריאות "בגלים הקודמים קיבלנו 200 שיחות ביום, היום בודדים ממש ורובים חולי שפעת" • פרסום ראשון

בארגון המחתרתי מרגיעים: אין פניות מקורונה, יש שפעת ודלקת ריאות
הצצה לארגון חסדי עמרם לחולי קורונה חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבהלה שיצר ראש הממשלה נפתלי בנט בימים האחרונים, בשל התפשטות זן האומיקרון, לא מוכרת לאנשי החסד בארגון 'חסדי עמרם', שטיפלו בעשרות אלפי חולים בגלים הקודמים של הקורונה ואף קרסו מרוב עומס.

בארגון 'חסדי עמרם' שמקום פעילותו בשכונת מאה שערים בירושלים, מדווחים כי בחודש האחרון לא קיבלו פניות חריגות, לא בציבור החרדי ולא במגזר החילוני.

הרב יצחק מרקוביץ מ'חסדי עמרם', אומר ל'בחדרי חרדים' כי ישנן פניות בודדות אבל אין גל. לדבריו "אנחנו מקבלים טלפונים על דלקת ריאות וגם שפעת חורפית מדבקת, אבל לא מעבר לכך".  

מרקוביץ מצביע על כך כי "יש מקרה של אברך חסידי בגיל 47, מורדם ומונשם בגלל קורונה, אבל כל שאר הפניות הם כמו בתקופה לאחר הגל הרביעי, כולם במצב קל. אין הרבה עבודה לצוות שלנו, יש יותר שאלות טכניות". 

לדבריו, "כשהיה מתחיל גל הייתי רואה את זה במיידי, ראינו את המספרים בטלפונים שהיו בלחץ אחד אחרי השני, היה לפחות 2,000 פניות ביום לא פחות, היום אני ממש לא רואה חולי קורונה שמבקשים עזרה רק שפעת ודלקת ריאות". 

לסיום הוא אומר: "אנחנו מכוונים את החולים לרופאים, לאלו שמפחדים שחלו בקורונה, הם מבצעים בדיקות והם רואים שהתשובה שלילית". 

כזכור, ארגון 'חסדי עמרם' בשכונת מאה שערים, מספק ציוד וסיוע רפואי לחולי קורונה חרדים המעוניינים בטיפול ביתי, נחשף בגלי הקורונה הקודמים והעניק סיוע גם לחילונים בשאר רחבי הארץ מבלי להתאשפז. 

חסדי עמרם אומיקרון חולי קורונה ציוד רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד