י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יש כאן מורכבות ואי וודאות"

לקראת הגבלות על חתונות ובתי כנסת? הערב הדיון

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, התארח היום בישיבה משותפת לוועדות החוקה והבריאות של הכנסת ואמר: "צריך להיערך למצב של הגבלת התקהלויות. אנחנו דנים גם באפשרות של המלצה על חיסון רביעי" • צפו בדברים

לקראת הגבלות על חתונות ובתי כנסת? הערב הדיון
מניין קורונה בירושלים צילום: יונתן זינדל//פלאש 90

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה הבוקר (שני) דיון היערכות להתפרצות האומיקרון, בו השתתפה צמרת משרד הבריאות, במהלכו נחשף כי על הפרק שורה של הגבלות שיבחנו כבר היום, בהן הגבלת התקהלות שתשפיע על אירועי חתונות ושמא אף על כינוסים ותפילות בבתי הכנסת.

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר בדיון המשותף לוועדות הבריאות והחוקה: "אין לנו מסר של סגירת השמיים אבל יכול להיות שדה-פקרטו אלו חלק מהדברים שקורים. אני מציע לאזרחי ישראל להעדיף את ישראל ולא לצאת לשום מקום בעולם. אנחנו מהדקים את ההגנה במגן אבות, בעיקר במחלקות הסיעודיות. נוסף על שני ה-PCR הוספנו בדיקת אנטיגן לצוות ואנחנו מקפידים".

לדברי הפרויקטור, היום בערב יתקיים דיון עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שבו תיבחנה שורה של הגבלות התקהלויות, "לגבי הגבלת התקהלות אנחנו מבינים שיש כאן נגיף מדבק. אני כבר אומר שאנחנו מגלים זרמים תת קרקעיים באומיקרון ולכן אנו צריכים לבחון את הצעדים הבאים, מעבר ללחסן את האוכלוסיה ולהגן על מגן אבות אנו גם צריכים להיערך לדברים שנוגעים בהתקהלויות. יש כאן מורכבות ואי וודאות ובמסגרתו צריך לקבל החלטות".

שר הבריאות ניצן הורביץ אמר בדיון: "אנחנו עומדים בפני מצב חדש. מה שידענו בגל הדלתא שונה בגלל סדרי גודל ההדבקה. רואים בכל העולם שאומיקרון תופס תאוצה. זה מחייב אותנו בראש ובראשונה להגביר את מאמץ ההתחסנות. הכלי היעיל מעבר להקטנת מגעים הוא החיסון. בניגוד להתחלת מבצע החיסונים ומה שראינו לפני חמישה חודשים, רואים עליה לא מספקת בחיסונים, עם כמה אלפים ביום בקרב הילדים".

לדברי השר הורביץ, "הציבור לא אשם אבל מדינת האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם. אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטה הזו במקומם. יש אחריות אישית על אנשים. אנחנו לא בתחילת הקורונה והחיסונים כשאנשים לא הבינו ולא ידעו. המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של ההורה כלפי ילדיו. התועלת היא במניעת מחלה קשה שזה מה שחשוב. אני לא מבין את ההבדל ביחס לחיסוני שגרה אחרים לבין החיסון הזה".

"יותר משישה מיליון ילדים התחסנו בארה"ב ואין תופעות לוואי משמעותיות והמחלה הרבה יותר מסוכנת. אם אנשים בוחרים בסוף לא להתחסן זו בעיה", ציים שר הבריאות בניסיון לשכנע את ההורים המודאגים , "נתוני ההדבקה וההידבקות זורמים מהעולם ועוד כשבוע תהיה לנו אינדיקציה טובה בין מאומתים לחולים קשה. רואים כל מיני סימנים, ובגלל שזה כל-כך מדבק חייבים לנקוט אמצעי זהירות. במאמץ הזה כולם צריכים להשתתף. צריך פחות להתקהל, להקפיד על מסיכה גם בלי קנס או פקח". כך השר הורוביץ.

קורונה אומיקרון סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד