ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
יש נשיא לצ'ילה

מועמד השמאל שכינה את ישראל "מדינה רצחנית" ניצח בבחירות

בבחירות לנשיאות צ'ילה ניצח מועמד השמאל, גבריאל בוריק, שגרף 56 אחוז מהקולות. לבוריק הצעיר, היסטוריה של שנאת ישראל מובהקת ומעניין יהיה לגלות האם כנשיא ישנה את דעתו וינהל יחסים תקינים עם ישראל 

מועמד השמאל שכינה את ישראל "מדינה רצחנית" ניצח בבחירות
הנשיא הנבחר גבריאל בוריק מצביע צילום: מתוך הטוויטר שלו

גבריאל בוריק, בן ה-35, ניצח בבחירות לנשיאות צ'ילה. הוא חתם בעבר על הצעת חוק הקוראת לחרם על ישראל, וכינה אותה "מדינה רצחנית". כך בפגישה עם נשיא הקהילה הפלסטינית, שבה חתם על הצהרה שהוא תומך במאבקם.

כמעט 99% מהקלפיות בצ'ילה נספרו, והתוצאות הן שמועמד השמאל הקיצוני גבריאל בוריק זכה ב-56% מהקולות, לעומת 44% שבהן זכה יריבו הימיני קיצוני, חוסה אנטוניו קאסט, שזכה לתמיכת היהודים.

קאסט הודה מיד בתבוסה, וצייץ בטוויטר תמונה שלו משוחח בטלפון עם יריבו: "מברך אותו על הניצחון הגדול שלו". הנשיא היוצא סבסטיאן פינרה הציע את תמיכתו במהלך שלושת חודשי המעבר. "אני הולך להיות הנשיא של כל הצ'יליאנים", אמר בוריק לאחר הניצחון. "אני הולך לעשות כמיטב יכולתי כדי לעמוד באתגר האדיר הזה".

היהודים בצ'ילה חששו מאד מבוריק, והצביעו ליריבו קאסט, למרות שאביו היה נאצי, שכן קאסט גינה את הנאצים בכל הזדמנות ובריק כאמור הוא אנטי ישראלי ופרו פלסטיני, ויהיה מעניין לראות כיצד תתנהל מערכת היחסים בין ישראל לצ'ילה.

צ'ילה בחירות לנשיאות גבריאל בוריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד