י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפני שלמד ללכת

ללא מלווה: בן שנה חצה את הים התיכון לבדו

בטרם למד לצעוד על רגליו, פעוט בן שנה חצה את הים התיכון יחד עם מהגרים נוספים בגפו ללא הוריו שנאלצו להישאר מאחור. לפי דיווחים הילד עבר שבע סירות ביומיים האחרונים עד שהגיעה קבוצת המהגרים לאיטליה

ללא מלווה: בן שנה חצה את הים התיכון לבדו
אילוסטרציה צילום: unsplash

ילד בן שנה ללא מלווה, שנשלח על פי החשד על ידי הוריו לחצות את הים התיכון, הגיע בשלום לאי למפדוזה האיטלקי, כך דיווחה התקשורת האיטלקית בסוף השבוע, הילד היה אחד מ-500 אנשים שהגיעו לאי הקטן בשבע סירות שונות ביומיים האחרונים, לפי היומון האיטלקי 'ריפובליקה'. הוא נראה על ידי מצילים בין כ-70 גברים על סירה שהגיעה ביום שישי האחרון, כך לפי העיתון.

"הוא חצה את הים התיכון עוד לפני שלמד ללכת. הוא התמודד לבדו עם הגלים, צעיר מכדי לספר לנו את שמו ואת סיפורו", אמר אחד המצילים. סוכנות הידיעות AFP דיווחה, כי המהגרים האחרים לא היו מודעים לזהותו של הילד, אך ככל הנראה הוריו התחננו בפניהם שישמרו עליו במהלך המסע, אולי משום שנמנעה מהם לעלות עמו, כך לפי העיתון.

נוסף לאלה שהגיעו, היה נער בן 14 שאמו מתה במהלך החילוץ, "היא נסעה על סירה עם עוד 25 אנשים, כולל בנה, שראה אותה טובעת", אמרו מארגון רופאים ללא גבולות. "עוד אובדן בשערי אירופה, חיים נוספים שנגבו ממדיניות הגירה חסרת אחריות".

כ-1,340 בני אדם מתו בניסיון לחצות את מרכז הים התיכון עד כה השנה, לפי הארגון הבינלאומי להגירה. עד כה השנה, יותר מ-12,000 מהגרים הגיעו לחופי איטליה, פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד.

פעוט בן שנה מהגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד