י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעקבות הסכמי אברהם

העמותה שמקדמת יוזמות חינוכיות בין מוסלמים ויהודים

בעקבות החתימה על הסכם אברהם, הוקמה עמותה 'חזון אברהם' (VOA), הפועלת ליצירה ולקידום יוזמות חינוכיות הקשורות לתכנות בין-דתיות בין מוסלמים ויהודים. הארגון מתמחה בתכנון סיורים מותאמים ומושקעים באיחוד האמירויות ובקהילה היהודית שלה

העמותה שמקדמת יוזמות חינוכיות בין מוסלמים ויהודים
דובאי צילום: freepik

בעוד עשרות ארגונים יהודיים מתכננים משלחות לאיחוד האמירויות הערביות, בעקבות החתימה על הסכם אברהם, הוקמה עמותה 'חזון אברהם' (VOA), עמותה הפועלת ליצירה ולקידום יוזמות חינוכיות הקשורות לתכנות בין-דתיות בין מוסלמים ויהודים.

אנשי העמותה שמו להם מטרה לספק מבט מעמיק על ההשפעה של הסכמי אברהם. הארגון מתמחה בתכנון סיורים מותאמים ומושקעים באיחוד האמירויות ובקהילה היהודית שלה. פדרציית UJA של ניו יורק עסקו לאחרונה עם עמותת VOA ליצור סיורים מותאמים אישית באיחוד האמירויות עבור המשלחות שלהם.

המשלחות נפגשו לאחרונה עם אישים מרכזיים ממגזרי החינוך, עמותות ועסקים במהלך ביקורן וקיימו פגישות עם מנהיגי קהילה יהודית שהיו חלוצים בחיי הקהילות היהודיות באיחוד האמירויות ודנו בתוכניות לצמיחת הקהילות. הפגישות כללו מפגשים עם בכירים בממשל של איחוד האמירויות.

"כאשר נחתמו ההסכמים, הייתה כמות עצומה של עניין מצד ארגונים יהודיים בהבאת משלחות לאיחוד האמירויות, אך המגיפה מנעה מרבים את הנסיעה, ככל שיותר אנשים יתחסנו, זה יביא קבוצות רבות לבקר, אנו נספק להם גישה חסרת תקדים לפגוש מנהיגים בממשלה, בקהילות העסקיות והתרבות כדי שיוכלו לראות את ההשפעה הישירה שההסכמים עשו", כך אומר ל'בחדרי חרדים' מייסד ושותף של VOA, אלי אפשטיין.

'חזון אברהם' תורם מאד לקהילות היהודיות של האמירויות כדי שיוכלו להמשיך לקבל את פני המבקרים בדורות הבאים. "כיהודי החי בעולם המוסלמי, חשוב לי מאוד שיראו עד כמה אנחנו מתקבלים בכבוד רב באמירויות, ושנוכל לחלוק את האירוח הזה עם משלחות יהודיות שמגיעות מכל רחבי העולם", כך אמר מייסד הארגון אלכס פיטרפרוינד, "דרך החוויות המשותפות הללו, אנו יוצרים חברויות וקשרים שיימשכו לכל החיים".

העמותה היא ארגון ללא מטרות רווח הפועלת לקשרים בין מוסלמים ויהודים באמצעות סיורים חווייתיים, ומפגשים ברמה גבוהה של משלחות מארגונים יהודיים. למידע נוסף, בקרו בכתובת: www.visionsofabraham.com

הסכמי אברהם מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד