י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הישיבה בחומש

עימות סוער בין הח"כים: "קמפיין פוליטי; אמירות פופוליסטיות"

בישיבה בחומש, שבו למד יהודה הי"ד שנרצח בפיגוע בשבוע שעבר ובאופוזיציה טוענים כי הממשלה רוצה לפנות את המקום | חברת הכנסת אורית סטרוק דרשה מחבר הכנסת ניר אורבך, יו"ר סיעת 'ימינה', שימנע את הפינוי ויבקר שם: "אתם הורסים את המקום הזה" | הוא תקף: "לא אפעל לפי החליל של נציגי מפלגה שאחראית לגירוש"

עימות סוער בין הח"כים: "קמפיין פוליטי; אמירות פופוליסטיות"
כוחות צה"ל בחומש צילום: ישיבת חומש

עימות סוער בוועדת הכנסת התרחש היום (שני) סביב הישיבה המאולתרת שהוקמה בישוב חומש, שפונה במסגרת ההתנתקות, אך כיום שוהים בו בחורי ישיבה, וממנו יצא יהודה דימנטמן הי"ד לפני שנרצח בפיגוע בחמישי האחרון.

חברת הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' פנתה לחה"כ ניר אורבך, יו"ר סיעת 'ימינה', ודרשה ממנו שימנע את הפינוי, שעתיד להתרחש לטענת הישיבה והאופוזיציה, אך הוא השיב במתקפה ואמר כי יפעל בדרכים שלו ולא על ידי תכתיבים של האופוזיציה.

"אתה מוכן לבוא לשם הלילה? תירא מה קורה שם. אתם הורסים את המקום הזה", טענה סטרוק, ואורבך תקף: "אני לא ארקוד על פי חליל של נציגי מפלגה שאחראית למצב הזה ובמשך שנים לא תיקנה אותו". ולא יכניסו אותי לסט בהתאם לקמפיין פוליטי".

הח"כית מ'הציונות הדתית' לא הרפתה, ואמרה, בין היתר, כי בקואליציה "משלימים את הפעולה של המחבלים", ויו"ר סיעת 'ימינה' השיב: "מספיק עם האמירות הפופוליסטיות! אתם זורים חול בעיני הציבור, ולא דואגים לפתרון הבעיה באמת".

לאחר מכן, סטרוק המשיכה לדרוש מיו"ר ועדת הכנסת שידאג לעצירת הפינוי הישיבה, שקורא לטענתה, והאחרון ענה תוך שהוא עוקץ את 'הליכוד': "אני אפעל בכלים שלי, ולא לפי החליל של נציגי מפלגה שאחראית לגירוש".

אמירתו מיד עוררה את זעמה של חברת הכנסת סטרוק, שחברה כאמור במפלגת 'הציונות הדתית', והיא אמרה: "אני לא אחראית לגירוש, אתה לא תגיד שאני אחראית לגירוש", ואורבך הרגיע ואמר כי לא התכוון אליה.

"את יודעת שזה כואב לי לא פחות ממך!", יו"ר סיעת 'ימינה' הרים את קולו, וסטרוק השיבה: "אם זה חשוב לך תוודא שהחיילים לא הורסים, תוודא שצה"ל לא הורס את הישיבה בחומש".

בתוך כך, אתמול הגיעו חברי הכנסת של 'הציונות הדתית', ובניהם הח"כים סטרוק, בן-גביר, סמוטריץ' וסופר, יחד עם חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' לישיבה בחומש, במטרה "לוודא שהמצור יוסר מעל חומש".

אורית סטרוק ניר אורבך חומש יהודה דימנטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד