כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חרדק בגל"צ: "כשיש מלחמה כל צד מקצין עמדותיו"

חייל חרדי התראיין אצל רזי ברקאי וסיפר: "קבלתי מכתב איום, אשתי והילדים פחדו לצאת מהבית" • "אף אחד לא מבזה אותי בפנים, אבל מאחורי הגב יש קריאות גנאי"

רזי ברקאי. צילום ארכיון
רזי ברקאי. צילום ארכיון צילום: באדיבות המצלם

מאבק החרדקים: הבוקר (ד) עלה לשידור בתוכנית 'מה בוער' של רזי ברקאי חייל חרדי, חנן (שם בדוי) סיפר על הקצנת היחס ברחוב החרדי כלפי אלו הבוחרים להתגייס. "אני קורא לשאלת גיוס החרדים לצבא מלחמה", אמר חנן. "וכשנמצאים במלחמה, כל צד מקצין את עמדותיו - בדיוק כפי שהחילונים עושים".

חנן התגייס רק לפני כחודשיים, והוא מקפיד להגיע לשכונת מגוריו במרכז הארץ רק בבגדים אזרחיים, לאחר שפשט את מדיו בשכונה חילונית סמוכה. בכל זאת, ועל אף הנסיון לשמור על דיסקרטיות, מספר חנן כי 'עלו' עליו. "יום אחד בטירונות אשתי התקשרה אלי וסיפרה לי שמצאה מכתב, בו כינו אותי חרדי קל דעת, והבטיחו להלחם בי בכל החזיתות אם לא אצא מהצבא", סיפר חנן, והוסיף: "אישתי פחדה לצאת מהבית שבוע, ילדי פחדו לצאת לשחק בגינה".

"לא הייתה לי שום סיבה לא להתגייס לצבא", אמר חנן בראיון. "אני בן-אדם עובד, לא למדתי ולכן לא הייתה לי סיבה להחליט לוותר על זה". לדברי חנן, הוא מהיחידים בשכונתו שהתגייסו, ולדבריו יש כאלה שמסתירים זאת ולכן אי אפשר לדעת כמה בדיוק יש. "חברים קרובים שלי ובני משפחה יודעים שאני בצבא, אך לא כולם מקבלים את זה טוב. אף אחד לא מבזה אותי בפנים, אך אני יודע שמאחורי הגב יש קריאות גנאי וצעקות".

חנן הוסיף כי אישתו תמכה בהחלטתו להתגייס, אך היא לא ידעה מה היא עומדת לעבור בגלל זה. "אני מאוד מאושר מהשירות, אני תומך לחימה ואני מאוד בסדר עם זה. בינתיים שום דבר לא השתנה באורח החיים שלי - אני מקבל לימוד יומי, תפילות וארוחות כשרות".
רזי ברקאי חייל חרדי מאבק אשה איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד