י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השוואה מזעזעת

הורשע חבר פרלמנט שהשווה בין התנהלות הממשלה בקורונה לנאצים

בית המשפט בהולנד הרשיע את חבר הפרלמנט ההולנדי תיירי באודט לאחר שהשווה את צעדי ממשלת הולנד בקורונה להתנהלות הנאצים מול היהודים בשואה. הוא הצטווה למחוק את פרסומיו בתוך 48 שעות או לספוג קנס של 25,000 אירו על כל יום שהפרסומים ימשיכו להתפרסם

הורשע חבר פרלמנט שהשווה בין התנהלות הממשלה בקורונה לנאצים
המפגינים בהולנד השוו את החוקים למשטר הנאצי צילום: צילום מסך

בחודש שעבר השווה חבר הפרלמנט תיירי בודט ההולנדי את מי שמסרבים להתחסן נגד הקורונה ליהודים שנרדפו על ידי הנאצים. הוא טען שהגבלות הקורונה של ממשלת הולנד נגד לא מחוסנים, דומות לסימון היהודים בשואה.

יהודי המדינה זעמו על ההשוואה. שני ארגונים יהודיים בהולנד וארבעה ניצולי שואה המתגוררים במדינה הגישו תביעה נגד חבר הפרלמנט והאשימו אותו ב'זילות השואה' וב'פגיעה קשה בזכר הנרצחים ובניצולים שעדיין חיים'.

"מדובר בהשוואה חסרת כל בסיס שפגעה באופן קשה וכואב בניצולי שואה רבים", נאמר בהחלטת בית המשפט. באודט, מייסד ומנהיג פורום הימין הקיצוני לדמוקרטיה, הצטווה למחוק את פרסומיו בתוך 48 שעות או לספוג קנס של 25,000 אירו על כל יום שהפרסומים ימשיכו להתפרסם. כמו כן נאסר עליו לפרסם כל מסר שיכול לקשר בין השואה והיהודים לבין נגיף הקורונה.

עורך דינו של באודט אמר כי יגיש ערעור על ההחלטה וטען כי מדובר בהתבטאות לגיטימית ש"לא נועדה לפגוע באיש ובוודאי שלא נאמרה כביטוי של שנאה".

הולנד קורונה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד