כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אלופי הקריאה של ישראל מעריצים את חיים ולדר

עדי גרפט בת ה-10 זכתה בתואר אלופת הקריאה של ישראל • בראיון ל'ידיעות אחרונות' היא מצהירה: הספר האהוב ביותר - ילדים מספרים על עצמם • ולדר מסביר את ההצלחה

ולדר. צילום באדיבות קול ברמה
ולדר. צילום באדיבות קול ברמה

בשבוע הבא 24 ילדים מאזורים שונים ברחבי הארץ יקבלו את תואר אלופי הקריאה. עדי גרפט בת ה-10, הלומדת בבית הספר 'עמית נועם' ברעננה, זכתה להיות אחת ממקבלות התואר מאחר והיא גומעת ספרים בקצב מסחרר: 4.5 בשבוע, 235 בשנה.

ונחשו מהם הספרים המועדפים עליה? 'ילדים מספרים על עצמם' של הסופר החרדי, חיים וולדר.

העיתון 'ידיעות אחרונות' הקדיש הבוקר כתבה נרחבת למקבלי התואר בשבוע הבא, כשאת מלוא תשומת הלב קיבלה גרפט. "יש אנשים שנהנים יותר בפייסבוק, אבל אני הכי אוהבת לקרוא, זה כיף גדול", הסבירה אתמול. "הספרים מעשירים אותנו, מסבירים לנו הרבה דברים, מספרים לנו על תולדות המדינה, ואפשר גם ללמוד מהם איך להתגבר על קשיים שונים".

ומה הספר שהיא הכי אוהבת? 'ילדים מספרים על עצמם', סדרת ספרים מאת חיים ולדר שמעניקה הצצה לתוך עולמם של ילדים חרדים.

"זה מחמיא מאד אך אני לא מופתע", אומר ולדר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "הספרים שלי נמכרים ברשתות הספרים החילוניות בדיוק כמו שהם נמכרים ברשתות החרדיות".

את ההצלחה הוא מייחס לגראי"ל שטיינמן, "לפני עשור, נכנסתי אל הגראי"ל ושאלתי אותו אם אוכל להוציא את הספרים במהדורה מיוחדת לחילונים. מיד שאל הגראי"ל למה? ואני השבתי שזה יעזור לי בפרנסה. ועל כך הוא השיב לי בחיוך: 'סוף סוף מישהו אומר את האמת'. והסיף: 'פרנסה זה חשוב אבל לא על חשבון האידישקייט'". מיד לאחר מכן הסביר הגראי"ל לולדר כי את הכריכה הוא יכול לשנות בתנאי שלא יהיה ילד גלוי ראש אך בתוכן שלא יעשה אף שינוי.

זו לא הפעם הראשונה בה ולדר זוכה לתמיכה מפתיעה מהקורא החילוני. לפני שנתיים ספריו זכו במקום ה-2 במצעד החינוך הממלכתי של בתי הספר בכל רחבי הארץ. לדבריו העובדה כי גם חילונים קוראים את ספריו לא גורמת לו לשנות את צורת הכתיבה. "יש פעמים שאני כותב סיפור ואני יודע שהוא יבריח קוראים חילונים אבל יש לי ביטחון עצמי וניסיון ואני יודע שגם הם מסוגלים להתחבר לתכנים האלו".
ילדים מספרים על עצמם ולדר ספרים חילונים תחרות קריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד