י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד מרחבי הארץ

הסופה 'כרמל' הגיעה: ברד, זיהום אוויר חריג ופצוע בסכנת חיים

כפי שהבטיחו החזאים, החל משעות הצוהריים מזג האוויר התקדר ורוחות עזות החלו לנשב ברחבי הארץ. עצים רבים קרסו בכמה אזורים, לפי הדיווח לפחות 15 בעכו. בנתניה גבר נפצע קשה מעץ שקרס בעקבות הרוחות | כל הפרטים, התיעודיים ומזג האוויר הצפוי לנו בימים הקרובים

הסופה 'כרמל' הגיעה: ברד, זיהום אוויר חריג ופצוע בסכנת חיים
נזקי הסופה "כרמל" צילום: באדיבות המצלם

הסופה הגיעה: עד שעות הצהריים המוקדמות - בתל אביב, ירושלים ובאר שבע ירדו לא יותר ממילימטר גשם בודד. שיאנית הגשם להיום עד כה היא צפת עם 26 מ"מ ואחריה איילת השחר שזכתה ל-24 מ"מ עד השעה 15:00.

במהלך כל שעות הבוקר נשבו רוחות חזקות במיוחד. באיתמר שבשומרון נמדדו משבי רוח שגבוהים מ-70 קמ"ש, בים המלח נשבה רוח בעוצמה של 64 קמ"ש ובמישור החוף ובנגב - יותר מ-50 קמ"ש.

בשעות היותר מוקדמות ירד ברד כבד בחיפה. גם באשדוד ובמודיעין ירד ברד למספר דקות. בשעה זו הגשם מתחזק וגם בירושלים החל לרדת ברד.

כמו כן, יום שלישי צפוי להיפתח בסערה, וביום רביעי תדעך המערכת החורפית ותורגש היחלשות הדרגתית. ביום חמישי ייתכן גשם קל.

בשעות האחרונות דווח גם על מספר מקרים של פצועים ונזקים שנגרמו כתוצאה מהרוחות ומהגשם:

אישה בת 58 מעורפלת הכרה אותרה בבית במועצה אזורית בוסתן אל-מרג'. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים העמק, כשהיא במצב בינוני, בהכרה מעורפלת עם סימני היפותרמיה.

פראמדיק מד"א יוסי חודיינטוב סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו את האישה שוכבת בהכרה מעורפלת על הריצפה כשהיא קרה למגע. סיפרו לנו שהיא דיברה עם בן משפחה שדאג לה ועקב כך הגיעו אליה הביתה על מנת לוודא שהיא בסדר. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום ונוזלים. עטפנו אותה בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותה לבית החולים כשמצבו יציב".

במד"א פונים לציבור במיוחד בימי החורף הקרים: "להיות בקשר עם בני משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד ולוודא שהכול בסדר ולא מגיעים למצב של היפותרמיה".

בשעה האחרונה דווח כי רכב נפל לתוך בור בעומק מטר וחצי ברחוב איינשטיין בתל אביב, סמוך לקניון רמת אביב. אין נפגעים באירוע.

בולען בתל אביב/ צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בשעות אחה"צ נפל עמוד תאורה על משאית בדרך חברון בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשני גברים כבני 30, ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם, כשהם במצב קל.

עמוד תאורה שנפל על משאית בדרך חברון בירושלים/ צילום: דוברות מד"א

מוקדם יותר דווח על עץ שקרס ברחוב סירקין בחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום סרקו את הרכבים ולא איתרו נפגעים.

העץ שקרס בחיפה/ צילום: דוברות מד"א

בשעות הבוקר דווח על פצוע ראשון מנזקי "כרמל" לאחר שעץ קרס ברחוב רזיאל בנתניה על גבר בן 49, שאיבד הכרה כתוצאה מהפגיעה. בבית החולים בילינסון עדכנו מאוחר יותר על מצבו של הפצוע: "מצבו קשה ואינו יציב, הוא מונשם ומורדם עם חבלת ראש קשה. הפצוע בסכנת חיים והרופאים נלחמים על חייו".

בעכו דווח על 15 עצים שקרסו מאז שעות הבוקר, אך ללא נפגעים בנפש.

קריסת העצים בעכו/ צילום: עיריית עכו

גם בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים נפל עץ על רכבים חונים, אך לא דווח על נפגעים בנפש.

העץ שנפל על רכבים חונים בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים

חברת החשמל: חשש לפגיעה באספקת החשמל הסדירה

בתוך כך, חברת החשמל עדכן כי עובדי החברה פועלים לתיקון נזקי רוח בתשתיות הולכת החשמל. משעות הבוקר, חברת החשמל תגברה את עובדי השטח ומוקד שירות הלקוחות.

עובדי חברת החשמל פועלים לתיקון נזקי רוח

בחברת החשמל ציינו כי אין 100% בחשמל וכי בשל הסערה קיים חשש לפגיעה באספקת החשמל הסדירה.

מחברת החשמל נמסר: "במקרה של חוטים קרועים קיימת סכנת חיים! יש לדווח מיד לשירותי חירום או למוקד 103".

המשרד להגנת הסביבה: זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בנגב ובערבה

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות התריעו כי משעות הצהרים ואילך שורר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בנגב ובערבה, בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים. שיפור הדרגתי באיכות האוויר צפוי במהלך יום שלישי. זיהום האוויר הגבוה קשור בשקע עמוק מעל מזרח הים התיכון עם רוחות דרומיות מערביות חזקות מאוד, אשר גורם להסעת אבק מסיני וסופות חול מקומיות.

לאור זאת, המשרד להגנת הסביבה, יחד עם משרד הבריאות ממליץ לאוכלוסיות רגישות - בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון - להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ. לאוכלוסייה הרגילה מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת בחוץ.

 

 

כרמל סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד