כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב בן דהן: רפורמים יוכלו לטבול במקוואות לצורך גיור

סגן שר הדתות הכריז: "שירותי הדת מיועדים לכל יהודי במדינת ישראל. גם קונסרבטיבים ורפורמים יוכלו להשתמש במקוואות לצורך גיור" • הרפורמים: מדובר בשינוי ממשי

בן דהן. צילום: פלאש 90
בן דהן. צילום: פלאש 90

סערה חדשה בפתח?

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר היום (ד) במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת, בפניה הוצג המשרד לשירותי דת: "אני פועל ליצירת תחרות בשירותי הדת על מנת לייעל אותם ולהפוך אותם לידידותיים יותר, לטובת כל אזרח במדינת ישראל. שירותי הדת הם עבור כל היהודים במדינת ישראל וכל אחד יכול להשתמש בהם. אני מדגיש כי שירותי הדת הניתנים הם במסגרת ההלכה היהודית".

במענה לשאלתו של עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, לגבי טבילה במקוואות למטרת גיור, השיב: "כל יהודי, מכל זרם, גם הקונסרבטיבי והרפורמי, יוכל להשתמש במקוואות, לרבות לצורך גיור, ושוב אני מדגיש כי שירותי הדת הניתנים הם במסגרת ההלכה היהודית".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, בירך את הרב בן דהן: "אני מברך את סגן שר הדתות שהצהיר מפורשות כי מעתה תהיה גישה לזרמים הלא אורתודוקסים לכל המקוואות בישראל, לרבות טבילה לצורך גיור שאיננו אורתודוקסי. אם אכן כך הדבר, מדובר בשינוי ממשי. נשמח שההוראה תרד לשטח בהקדם האפשרי".
מקווה גיור רפורמי בן דהן יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד