כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לפני ביקורת עמיתים

מודרנה: הבוסטר מעלה משמעותית את רמת הנוגדנים

חברת החיסונים 'מודרנה' המתחרה ראש בראש עם 'פייזר' הודיעה היום כי חיסון הבוסטר שהיא מפתחת "מעלה משמעותית את רמת הנוגדנים שיכולים להדוף את זן האומיקרון" 

מודרנה: הבוסטר מעלה משמעותית את רמת הנוגדנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בצל החשש מירידת יעילות החיסונים מול וריאנט אומיקרון: מדווחת היום חברת החיסונים 'מודרנה' כי מנת הבוסטר שפיתחה "מעלה משמעותית את רמת הנוגדנים שיכולים להדוף את זן האומיקרון".

תוצאותיה של מודרנה מראות שמנת הדחף של 50 מיקרוגרם – מחצית ממנת החיסון הרגילה - מגדילה את כמות הנוגדנים בגוף פי שלושים ושבעה. לדברי החברה. מנה מלאה של 100 מיקרוגרם נמצאה כיעילה אף יותר, עם רמות נוגדנים שהכפילו עצמן ב-83 לעומת הרמות לפני קבלת מנת הדחף.

שתי המנות הביאו לתופעות לוואי דומות לאלה שמופיעות אחרי קבלת הזריקה השנייה. אך המנה של 100 מיקרוגרם הביאה למעט יותר תופעות לוואי לעומת המנה המאושרת של 50 מיקרוגרם. התוצאות האלה מבוססות על ניסויי מעבדה שאינם תופסים את מלוא התגובה החיסונית של הגוף נגד הווירוס.

למרות שהחיסונים עשויים שלא למנוע הדבקה בזן החדש, הם אמורים למנוע מחלה קשה אצל רוב מי שקיבלו אותה. יש לציין כי על אף הבשורה החיובית, המידע של מודרנה טרם פורסם או עבר ביקורת עמיתים. 

חברת מודרנה חיסון לקורונה בוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד