כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אכיפה בררנית

האזרח שנלחם נגד דו"ח של העירייה - וניצח

בשל טענה לאכיפה בררנית: בית המשפט לעניינים מקומיים בקרית ביאליק זיכה נאשם, שבעבר כיהן בעירייה כסגן ראש העיר שלא בשכר, מעבירת חניה באדום לבן. לטענתו, מדובר באכיפה בררנית המתבססת על נוהל פנימי החורג ממדיניות האכיפה הפומבית

האזרח שנלחם נגד דו"ח של העירייה - וניצח
פקח צילום: פלאש 90

בשל טענה לאכיפה בררנית - בית המשפט לעניינים מקומיים בקרית ביאליק זיכה נאשם מעבירת חניה באדום לבן, שיוחסה לו לאחר שהחנה את מכוניתו בצמוד למרכז מסחרי בעיר.

לדברי הנאשם, שבעבר כיהן בעירייה כסגן ראש העיר שלא בשכר, בסביבת מרכז המסחרי בו שוכן הדואר ושלידו החנה את מכוניתו, קיימת מצוקת חניה שאינה מטופלת כיאות על ידי העירייה, ואילו במרכז מסחרי סמוך חונים עשרות מכוניות ובהם פקחים בחניה הצבועה באדום לבן ולא מתבצעת במקום אכיפה בשל מדיניות אכיפה מקילה.

לטענתו, מדובר באכיפה בררנית המתבססת על נוהל פנימי החורג ממדיניות האכיפה הפומבית ולפיכך לאור העובדה שהוא לא פורסם עומדת לו הטענה לאכיפה בררנית.

בית המשפט קיבל את טענותיו תוך הסתייגות מעשיית דין עצמי, בקבעו כי "בענייננו, חלה החובה על עיריית קריית ביאליק לפרסם את מדיניות האכיפה ביחס לתמרור באותו רחוב. אי פרסום המדיניות פועל לחובתה של המאשימה. משלא פורסמה אותה מדיניות מקלה ומשלא בוצעה אכיפה סדורה, אין יסוד לעמידת המאשימה על האישום. לא מתקבל על הדעת מצב בו מחד המאשימה תעמוד על האישום בטענה שעל פי הוראות התמרור הנאשם ביצע את העבירה שעה שהמאשימה עצמה אינה עומדת על אכיפה ברורה של אותו תמרור באופן גלוי ומוצהר".

דוחות חנייה קרית ביאליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד