ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

נסראללה מהבונקר: "אם סוריה תיפול - פלסטין תיפול"

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום מתוך הבונקר שלו בביירות, במלאות 13 שנה לנסיגת ישראל מלבנון • "ישראל מאיימת במלחמה נגד לבנון - ולבנון לא עושה דבר"

חסן נסראללה. צילום: ארכיון
חסן נסראללה. צילום: ארכיון

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (מוצ"ש), לרגל 13 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון.

את נאומו העביר מהבונקר, והוא הוקרן על מסכים ברחבי לבנון.

בדבריו הזהיר: "אם סוריה תיפול, פלסטין תלך אחריה". הוא שאל: "למה אסור למכור לסוריה נשק, אולם ישנם אמצעי לחימה רבים שנמכרים למדינות רבות תוך הבטחות שלא לירות לעבר ישראל?
האמריקנים מטילים וטו על חימוש כל צבא ערבי אם הנשק מופנה נגד ישראל".

נסראללה חזר על דבריו והדגיש כי חיזבאללה "לא ינטוש את סוריה, כי מה שקורה שם חשוב וגורלי ללבנון ולאזור כולו".

הוא הוסיף: "בעוד וישראל מחמשת את התושבים בגולן, בלבנון משתפים פעולה ודורשים מהאזרחים למסור את נשקם. על הממשלה לחזק את האזרחים באדמתם ובייחוד בכפרים שנמצאים בגבול עם ישראל.

"סוריה היא גבה של ההתנגדות וההתנגדות לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים כשרוצים לשבור את גבה. אם סוריה תיפול בידי ארצות הברית, ישראל או כלי השרת שלה, ההתנגדות תפסיד וישראל תיכנס ללבנון ותכפה את תנאיה. אם סוריה תיפול בידיהם, פלסטין תלך לאיבוד.

"הנשק שהביס את ישראל מוחזק על ידי העם ואי אפשר לקחת אותו. צריך להפנים את הסכנה הקיימת, בזמן שישראל מתכוננת ועוקבת אחרי ההתפתחויות ואנחנו לא יודעים איזה מהלך היא תעשה. אנחנו נמשיך לשאת באחריותנו מבחינת ההתנגדות לישראל. הלחצים וההשמצות לא יניאו אותנו".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לתרגיל העורף, שיערך בשבוע הקרוב בארץ ואמר: "מאז מלחמת לבנון השנייה ישראל מתאמנת, מתכוננת, טווה תוכניות, בוחנת את עצמה מחדש ומתרגלת את העורף. כל שנה היא מבצעת תמרון כזה, שכולל את הממשלה, המשטרה, הצבא, ההגנה האזרחית וכל המישורים השונים.

"ישראל מאיימת כל יום במלחמה נגד לבנון. היא מרכזת את כוחותיה בגבול, תוקפת ומפציצה את סוריה, מטפלת בפרצות ומתכוננת ממלחמת לבנון השנייה. אבל מה אנחנו עשינו בלבנון? מה כל המדינה עשתה כדי להתמודד עם כל תרחיש שעלול לקרות במישור הישראלי?.

"אנחנו נלחמים בסוריה ואתם נלחמים שם. בואו ונרחיק את לבנון מהלחימה. מי שרוצה לסייע למשטר הסורי, שילך לסוריה ומי שרוצה לסייע לאופוזיציה שיילך גם כן לסוריה. עזבו את טריפולי".
נסראללה לבנון חיזבאללה נסיגה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד