כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חייל צה"ל נהרג מפיצוץ מוקש ישן בגולן

מוקש ישן נגד טנקים התפוצץ בצהרים סמוך למושב יונתן בדרום רמת הגולן, במהלך פינוי מוקשים • חייל בחיל ההנדסה נפגע ונהרג • נפתחה חקירת נסיבות האירוע

חייל צה"ל נהרג מפיצוץ מוקש ישן בגולן
דובר צה"ל

מוקש ישן נגד טנקים התפוצץ בצהרים בסמוך למושב יונתן בדרום רמת הגולן, במהלך פינוי שגרתי של מוקשים. חייל בחיל ההנדסה של צה"ל נפגע ונהרג. בצבא פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

המוקש שהתפוצץ באירוע בצהריים מיועד לפגוע בטנקים והוא בעל נפח חומר נפץ גדול יותר מאשר מוקשים קטנים שאמורים לפגוע בבני אדם.

מדובר צה"ל נמסר כי חייל צה"ל אשר נמצא בהכשרה של חיל ההנדסה הקרבית נהרג בשל פיצוץ מוקש במהלך פעילות פינוי שדות מוקשים בדרום רמת הגולן. הודעה נמסרה למשפחתו.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות מומחים לתחקור האירוע בראשות אלוף-משנה.

החייל, שהתגייס לצה"ל לפני כמה חודשים, ביצע את משימת פינוי המוקשים כחלק מהכשרתו ביחד עם חבריו שהגיעו מפרק אימון מתקדם בבסיס בית הספר למקצועות ההנדסה.

קצין בכיר התייחס הערב לאירוע ואמר בתדרוך לכתבים צבאיים כי ”לא פספסנו את המוקש, לא דרכו עליו בטעות - הוא זוהה וסומן. זה מוקש שאמור לפעול ממשקל כבד של לפחות 150 ק"ג, מפני שמדובר בשדה מוקשים נגד טנקים. החייל שנהרג, כמו גם שאר החיילים, לבשו את כל ביגוד המגן הנדרש מפעילות מסוג זה". לדבריו, ”שדה המוקשים היה ממופה. מדובר במוקשים של צה"ל“.

הקצין הוסיף וציין כי ”מדובר בפעילות שהיא בהכשרת היסוד של חיל ההנדסה הקרבית, בה השתתפה פלוגה בשלב הכשרה מתקדמת. את הפעילות עוברים באופן מלא בקורס המ"כים והקצינים לאורך כל השנה".
גולן צה''ל הנדסה טנקים פירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד