ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

חרדקים ללא פחד: חיילי 'נצח יהודה' יושבעו כמתוכנן

ההשבעה שנועדה להתקיים בגבעת התחמושת ובוטלה עקב החשש להפגנה של גורמים קיצוניים - תתקיים במתכונת המקורית • "החיילים ובני משפחותיהם מרוצים"

צילום: אהרון שטינמץ
צילום: אהרון שטינמץ

טקס ההשבעה של חיילי 'נצח יהודה' מחזור מרץ 13' שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר ביום חמישי ונדחה להיום (א), יתקיים בשעה 17:30 בגבעת התחמושת בירושלים.

הסיבה לביטול טקס ההשבעה בגבעת התחמושת בשבוע שעבר היא בעקבות התגברות המחאות נגד חרדים המתגייסים לצה"ל, ועקב מידע שהגיע לצה"ל על הפגנה אותה מתכננים גורמים קיצוניים במגזר החרדי לקיים בסמוך.

לחיילים הוסבר כי סיבת ביטול הטקס אינה מפחד שההפגנה תצליח להרוס את הטקס, שכן המשטרה תדע לטפל בבעייה, אלא כיוון שהחיכוך יגרום לשנאת אחים: "אנחנו נמצאים כאן גם בשבילם, גם אם הם לא מבינים את זה, ותפקידנו למנוע עימותים מיותרים", אמר מפקד הפלוגה לחיילים.

עוד בנושא:
בוטלה השבעת טירוני הנח"ל החרדי: חוששים מהפגנה

החיילים שקיבלו את הבשורה ברביעי בלילה, התמרמרו ואמרו כי ביטול הטקס יתן לחרדים הקיצונים תחושה של הצלחה, אולם העברת הטקס בזמן כה קצר היא בלתי אפשרית. מעבר לכך, הורי החיילים ובני משפחותיהם, חלקם אף הגיעו מחו"ל או לקחו חופשות על מנת להשתתף בטקס, ולא בטוח שכולם יוכלו לסדר זאת גם ביום ראשון.

לחיילים נאמר כי הטקס יתקיים ביום ראשון בבסיס האימונים של החטיבה בבקעת הירדן, אולם אמש (מוצאי שבת) הוחלט בדרגים הגבוהים של צה"ל, כי הטקס ייערך היום בגבעת התחמושת כמתוכנן.

"החיילים מרוצים, בני המשפחות מרוצים", אמר הרב יצחק בר-חיים, ממייסדי עמותת 'נצח יהודה' ל'בחדרי חרדים' בעקבות ההחלטה. "אני מקווה שכולם ינהגו באיפוק, וכל אחד יכבד את השני, ולא יחפש לנגח".
חיילים חרדים הפגנה גבעת התחמושת נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד