י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא מדובר בזיוף

החל ממחר: מטבע חדש של 5 שקל • כך הוא יראה

בנק ישראל השיק היום מטבע הוקרה מיוחד לצוותי הרפואה - והוא צפוי להיכנס למחזור המטבע, החל ממחר • "השנתיים האחרונות הוכיחו לכולנו באיזו מערכת בריאות ציבורית נפלאה זכינו" 

החל ממחר: מטבע חדש של 5 שקל • כך הוא יראה
בנק ישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היום (שני) התקיים בבנק ישראל אירוע השקת מטבע ההוקרה בעריך של 5 שקלים המוקדש למערך הרפואה והבריאות בישראל, על תרומתם ומאבקם למען חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה במהלך מגפת הקורונה. 

עיצוב צד הנושא של המטבע נבחר במסגרת תחרות עיצוב בהשתתפות 15 מעצבים גרפיים מישראל. נגיד הבנק, פרופסור אמיר ירון, בחר את העיצוב הזוכה, מתוך שלוש הצעות עיצוב שנבחרו על ידי הוועדה הציבורית לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון. 

נשיא המדינה, שר הבריאות ונגיד בנק ישראל יחד עם דוגמת המטבע החדש • צילום: דוברות בנק ישראל

עם ההשקה יכנסו למחזור למעלה מ-2 מיליון מטבעות עם העיצוב האמור. מטבע ההוקרה יהלך במחזור לצד יתר המעות הקיימות, ויכנס למחזור המטבע, החל ממחר (שלישי) באמצעות התאגידים הבנקאיים ודואר ישראל, ובקופת הציבור בבנק ישראל בירושלים.

באירוע ההשקה שהתקיים היום נכחו נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הבריאות ניצן הורוביץ. "השנתיים האחרונות הוכיחו לכולנו באיזו מערכת בריאות ציבורית נפלאה זכינו. מאז פרוץ המגיפה, אשר שינתה את חיינו לבלי הכר, נוכחנו במסירות ובמחויבות יוצאות-דופן, במאבק חסר הפשרות על כל חולה, בתנאים מורכבים, ובתנאים של אי-ודאות משתנה", אמר נשיא המדינה. 

צילום: דוברות בנק ישראל 

בנק ישראל מערכת הבריאות יצחק הרצוג ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 122 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד