י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיעורי סוכרת גבוהים

מדאיג: הרגלי התזונה הבעייתיים של החרדים

נתוני משרד הבריאות: הציבור החרדי רוכש שתיה מתוקה בשיעור של 79% לעומת 51% באוכלוסייה הכללית • משרד הבריאות: פועלים לקידום תכנית מקיפה לשינוי הרגלי התזונה בקרב האוכלוסייה החרדית 

מדאיג: הרגלי התזונה הבעייתיים של החרדים
בקבוקי קוקה קולה צילום: Nati Shohat/Flash90

משרד הבריאות מפרסם נתונים מטרידים בנוגע לצריכת מזון ושתייה מזיקה ושיעורי הימצאות של מחלת הסוכרת בקרב הציבור החרדי. לפי נתוני אגף התזונה (ע"פ סקר ברוקדייל) נמצאה צריכה גבוהה של מזונות מזיקים בצורה משמעותית בקרב משפחות בציבור החרדי לעומת הציבור הכללי.

כך לדוגמא 78% ממשקי הבית החרדים רוכשים מאפים מתוקים לעומת 60% בציבור הכללי. 89% מהמשפחות החרדיות קונות חטיפים מתוקים לעומת 74% בציבור הכללי. אך מעל הכול בהרגלי השתייה מוביל הציבור החרדי ברכישת שתייה מתוקה בשיעור של 79% לעומת 51% בציבור הכללי.

יצוין כי בסקר הוצאות שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נמצא שמשפחה חרדית מוציאה כ-90 ₪ בחודש על משקאות ממותקים, לעומת משפחה בציבור הכללי שמוציאה כ-65 ₪ בחודש. 

המצב מדאיג עוד יותר כאשר בוחנים את הנתונים של רשם הסוכרת הלאומי, המעלים כי בקרב הציבור החרדי שיעורי הסוכרת גבוהים משמעותית לעומת הציבור היהודי הכללי.

על פי הנתונים הפער הגדול ביותר הוא בגיל 25-34 ולפיו הסיכוי של צעיר חרדי לחלות בסוכרת גבוה פי 1.5 ביחס לצעיר בן גילו יהודי שאינו חרדי.

במשרד הבריאות מציינים כי מתגבשת בימים אלו תכנית מערכתית הכוללת גיוס גורמים בעלי השפעה בקהילה, שלצד אנשי המקצוע יסייעו בשינוי הנורמות החברתיות הקיימות הגובות מחיר בריאותי כבד, ויבלמו את התפשטות מחלת הסוכרת בחברה החרדית.

מאפים חטיפים הרגלי אכילה משרד הבריאות משפחות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד