י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עומדת בפני קריסה כלכלית

הטאליבן מתחייב: "לא נאפשר לדאעש דריסת רגל באפגניסטן"

"לא ניתן לדאעש או לכל קבוצה אחרת לבסס דריסת רגל באפגניסטן מכיוון שהעם האפגני רוצה שלום". כך הצהיר שר החוץ של ממשלת טאליבן | גם שר החוץ של ערב הסעודית הסכים כי אסור שאפגניסטן תהפוך למקלט לארגוני טרור וקיצונים

הטאליבן מתחייב: "לא נאפשר לדאעש דריסת רגל באפגניסטן"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הטאליבן לא יאפשר לדאעש להשיג "דריסת רגל" באפגניסטן או לאפשר לארגוני טרור אחרים להשתמש באדמתה נגד מדינות אחרות. כך הצהיר שר החוץ של ממשלת הטאליבן, אמיר חאן מוטאקי.

מוטאקי אמר את הדברים בראיון שהעניק בשולי פסגה של ארגון התאגידים האיסלאמיים, שהתקיימה באסלמבאד פקיסטן ביום ראשון, כדי לסייע לאפגניסטן, שעומדת בפני קריסה כלכלית וקטסטרופה הומניטרית.

"שלטנו ואנחנו שולטים בכל אפגניסטן, ולא נאפשר לאף אחד להשתמש באדמתנו נגד מדינה אחרת", אמר מוטאקי. "זו ההבטחה שלנו לכל העולם שאדמת אפגניסטן לא תשמש נגד אף אחד. לא נאפשר זאת, לא ניתן לדאעש או לכל קבוצה אחרת לבסס דריסת רגל באפגניסטן מכיוון שהעם האפגני רוצה שלום", הוסיף.

שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך פייסל בן פרחאן, אמר מוקדם יותר במהלך הכינוס ביום ראשון שאסור שאפגניסטן תהפוך למקלט לארגוני טרור וקיצונים. המשבר ההומניטרי מאז תפס הטאליבן את השלטון באוגוסט עלול לפגוע ביציבות האזורית, הזהיר הנסיך פייסל. הוא אמר שסעודיה תתחיל להעביר סיוע הומניטרי לאפגניסטן, והוא מקווה שייווצרו מנגנונים שיעבירו אותו לעם האפגני.

לאפגניסטן יש מיליארדי דולרים בנכסים מעבר לים, גם בבנקים אמריקאים, וגם בבנקים מרכזיים אחרים באירופה, אבל הכסף הזה הוקפא מאז שהטאליבן הדיח את הממשלה שנתמכה על ידי המערב באוגוסט האחרון, ומאז אפגניסטן חווה משבר כלכלי קשה. אך המערב לא מוכן לשחרר את הכסף, מחשש שהכסף יופנה לטרור ולשחיתות".

"הנכסים הפיננסיים של אפגניסטן שייכים לעם האפגני, זה לא הכסף שלנו", אמר שר החוץ, והפציר בארה"ב ובמדינות מערביות אחרות לאפשר גישה לכספים. הוא התלונן " מדוע הם הקפיאו את הנכסים הללו ויצרו בעיות עבור העם האפגני? אפילו אדם אפגני שעובד בחו"ל לא יכול לשלוח את הכסף שהרוויח קשה בחזרה לארצו. האם זו דוגמה לכיבוד זכויות אדם?".

טאליבן דעאש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד