י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חוששת מאסון

המלכה ביקשה מהנכד: תפסיק לטוס עם כל המשפחה

מלכת אנגליה ביקשה מנכדה, שצפוי לרשת אותה ביום מן הימים, שלא יטוס יחד עם כל בני משפחתו, בייחוד לא במזג אוויר גרוע מפני שהיא חוששת כי אסון עלול להתרחש ולמחוק את כל המשפחה

המלכה ביקשה מהנכד: תפסיק לטוס עם כל המשפחה
אילוסטרציה צילום: pixabay

הנסיך וויליאם, דוכס קיימברידג, התבקש על ידי סבתו המלכה אליזבת השנייה, להפסיק להטיס מסוקים בעצמו עם משפחתו על הסיפון, מכיוון שהיא חוששת מפני אסון שעלול להתרחש.

המלכה בת ה-95 "ניהלה מספר שיחות" עם וויליאם, בן ה-39, וביקשה ממנו "להפסיק לטוס בעצמו, במיוחד במזג אוויר גרוע" על רקע החשש שתאונה עלולה לאיים על המשפחה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

כללים לא רשמיים בדרך כלל מונעים מבני משפחת המלוכה הבכירים לטוס יחד, אך התקנות הוקלו מאז שנולדו ילדיו של וויליאם, מה שמאפשר למשפחה הצעירה לבלות יותר זמן ביחד. וויליאם, קייט וילדיהם ג'ורג' בן 8, שרלוט בת 6 ולואי בן 3, מחלקים את זמנם בין ארמון קנסינגטון בלונדון, לאנמר קורט בנורפוק, וטסים בקביעות את 150 הקילומטרים בין שני הבתים.

וויליאם הוא השני בתור לכס המלכות, אחרי אביו צ'ארלס, הנסיך מוויילס, הבן ג'ורג' הוא שלישי בסדר הירושה.

מקור המקורב למלכה אמר ל-Sun הבריטי: "הוד מלכותה אמרה לחברים קרובים ולאנשי החצר שהיא רוצה שוויליאם יפסיק לטוס בעצמו, במיוחד במזג אוויר גרוע, מכיוון שמסוקים אינם צורת התחבורה הבטוחה ביותר, זה משאיר את המלכה ערה בלילה, ומובן שהיא מודאגת מאוד היא יודעת שוויליאם הוא טייס מוכשר אבל לא חושבת ששווה את הסיכון שכולם ימשיכו לטוס יחד ואינה יכולה לדמיין מה יקרה. זה יעורר משבר חוקתי, המלכה אמרה לוויליאם שהיא מודאגת, אפילו שהיא יודעת כמה שהוא טוב כטייס, מזג אוויר גרוע ותאונות עלולות להתרחש בכל עת".

המשפחה טסה יחד, לעתים קרובות עם טייס וצוות טיסה, אבל לפעמים עם וויליאם כטייס, מאז ביקשו רשות לעשות זאת לאחר לידתו של הנסיך ג'ורג' ב-2013. פקיד בארמון אמר: "למרות שאין חוק רשמי בנושא, ויורשים מלכותיים נסעו יחד בעבר, זה משהו שלמלכה יש את המילה האחרונה עליו".

הנסיך ויליאם מלכת אנגליה מסוק המלכה אליזבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד