י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ילדי הגנים יוצאים לחופשה בטוחה

עמותת אור ירוק וערוץ הופ! חוברים לשיתוף פעולה מיוחד בכדי לעודד את ילדי הגנים בישראל לשמור על הזהירות בדרכים בחודשי החופש הגדול

הכרזה
הכרזה

במהלך שנת הלימודים, עוסקים מתנדבי "זה“ב בגן" של עמותת אור ירוק בלימוד ילדי הגנים את נושא הזהירות בדרכים. בחודשי החופש הגדול, לא רק שהילדים לא מגיעים לגן ולכן לא מתרגלים את הנושא, הם גם נמצאים הרבה יותר שעות בדרכים, גם כהולכי רגל וגם כנוסעים במכונית עם משפחתם. לכן, לקראת היציאה לחופש הגדול, עמותת אור ירוק וערוץ הופ!, הרואים בנושא הבטיחות בדרכים חשיבות ראשונה במעלה, חוברים לפרויקט משותף – "יוצאים לחופשה בטוחה".

במסגרת הפרויקט, ילדי הגנים מוזמנים להמציא סיסמאות מקוריות לחופשה בטוחה, לכתוב אותן על גבי כרזה, לקשט אותן ולהצטלם עם הסיסמא. על הכרזה יחתום הילד שהמציא את הסיסמא, וגם צוות הגן בו הוא לומד והוריו מוזמנים לחתום עליה. כל התמונות אליהן יצטלמו הילדים יוצגו באתר האינטרנט של ערוץ הופ! בגלריית תמונות מיוחדת. כמה תמונות נבחרות של הילדים גם ישודרו במהלך החודשים יולי-אוגוסט בתכנית היומית "הקייטנה של הופ!", המשודרת בערוץ.

בנוסף, מזמינים עמותת אור ירוק וערוץ הופ! את הילדים וגם ההורים לחזור במהלך חודשי הקיץ על כללי הבטיחות בדרכים באמצעות דפי פעילות בנושא חופשה בטוחה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בכל שנה בחודשי החופש הגדול (יוני – אוגוסט) נהרגים בתאונות דרכים בממוצע כ- 16 ילדים (גילאי 0-14). בשנת 2012, נפגעו בתאונות דרכים בחופש הגדול 513 ילדים, מתוכם 12 נהרגו ו- 65 נפצעו באורח קשה.

שיעור הילדים ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים עומד בישראל על כ- 8%. נתון חמור זה מציב את ישראל במקום הראשון בהיפגעות ילדים מבין המדינות המתקדמות בעולם (מדינות ה- OECD) בתחום הבטיחות בדרכים. לאורך השנים האחרונות, ניצבת ישראל באופן עקבי בראש הרשימה של המדינות בהן שיעור הילדים ההרוגים הוא הגבוה ביותר.

עמותת אור ירוק: "ילדים וצעירים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד מתאונות דרכים. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. כדי לעבור את החופשה בשלום, יש להקפיד על הליכה בטוחה על המדרכה, לחצות כביש רק במעבר חציה וללכת עם בגדים בהירים בשעת החשכה או עם מחזירי אור. על ההורים לוודא שהילדים חגורים בצורה נכונה בחגורות הבטיחות ויושבים במושבי בטיחות/הגבהה (בוסטרים) כנדרש".
כרזה אור ירוק הורים גנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד