כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרמה בחברת אי.די.בי: נוחי דנקנר עומד לאבד שליטה

התפתחות דרמטית באי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר: נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות מפנה לו גב, וחוזרת בה ממתווה הסדר החוב שגובש עם איש העסקים החרדי אדוארדו אלשטיין

דנקנר ואדוארדו אלשטיין. צילום: שטורעם.נט
דנקנר ואדוארדו אלשטיין. צילום: שטורעם.נט

התפתחות דרמטית בחברת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר: נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות מפנה לדנקנר גב, וחוזרת בה ממתווה הסדר החוב שגובש עם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, זאת לטובת איחוד כוחות עם נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח.

האיחוד של שתי הנציגויות מגיע כשבוע לפני הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשת הסדר החוב הכפוי שמבקשת לכפות נציגות אי.די.בי פתוח על החברה, דבר שעשוי להעמיד את דנקנר במקום בעייתי, שכן הוא מגיע לבית המשפט כאשר מולו חזית התנגדות משותפת של מחזיקי האג"ח בקומות העליונות בפירמידה שלו.

לאחר דיונים מרתונים, הגיעו לפנות בוקר נציגי אג"ח אי.די.בי אחזקות, ואי.די.בי פתוח להסכמות ביניהן, לפיהן תושטח הפירמידה של דנקנר, אי.די.בי אחזקות תמחק מהמסחר ובמקומה תוקם חברה אחת - אי.די.בי פתוח.

בתמורה למחיקה יקבלו בעלי אג"ח אחזקות 10% ממניות החברה, וכן את 200 מיליון השקל ששוכבים בקופה שישמשו עבורם לפירעון החוב. 90% המניות הנותרות ישארו בידי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח.

לאי.די.בי אחזקות ופיתוח חוב כולל בהיקף של 6 מיליארד שקל, מדובר בשיתוף פעולה בין שתי הנציגויות של שתי החברות שמטרתו הקטנת המינוף, הבראת הקבוצה והבאתה לדרך חדשה.

לפי ההסכמות שהושגו בין שתי הנציגויות, במועד השלמת ההסדר יבוצע פירעון של 600 מיליון שקל לנושי אי.די.בי פתוח, מתוך המזומנים שבקופת אי.די.בי פתוח.

מנציגות בעלי האגח של א.די.בי פתוח נמסר: "מדובר בהסכם שנותן מענה הולם לצרכים ולמטרות של מחזיקי האג"ח באחזקות ובפיתוח. אנו בטוחים כי רק שיתוף פעולה בין כל בעלי החוב בחברות המוחזקות על ידי אי.די.בי ימנע פגיעה קשה בכספי החוסכים בקרנות הפנסיה בישראל."

נזכיר כי בחודשים האחרונים נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות עשתה כמעט הכול על מנת להגן על מתווה הסדר החוב שהשיגה מול דנקנר, ושמשקף תספורת של כמיליארד שקל (50% על החוב המתואם). לפיו ישקיע אלשטיין סכום כולל של 75 מיליון דולר, מתוכם 57 מיליון דולר ישירות באי.די.בי אחזקות והיתרה בגנדן (סכום זה מצטרף ל-25 מיליון דולר שכבר הושקעו בחברה).

אולם, נראה כי בנציגות אי.די.בי אחזקות התייאשו מלחכות לחתימתו של אלשטיין על הסדר זה, שכן האחרון לא חתם עד היום מולם על הסכם זה, דבר שהוביל את מחזיקי האג"ח לההגיע להסכם משותף עם נציגי אג"ח אי.די.בי פתוח
נוחי דנקנר אדוארדו אלשטיין אי. די. בי. מניות שליטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד