כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חתונת ה'אדמו"ר מיפן': מי הביא מתנה 150 אלף דולר?

צפו: הקהילה החרדית במנצ'סטר חגגה את נישואיו של יואל גולדשטיין, המפורסם באסירי יפן • לרגל החתונה קיבל גולדשטיין מעו"ד ציבין מתנה ייחודית - פיצוי מממשלת יפן

חתונת ה'אדמו"ר מיפן': מי הביא מתנה 150 אלף דולר?



שלשום (ד) התקיימה במנצ'סטר חתונתו של יואל גולדשטיין, אחד מעצורי יפן, אשר זוכה לחלוטין מכל אשמה במשפטו שם.

רוב בני הקהילה החרדית במנצ'סטר השתתפו באירוע, בהם בלטו הרבי מהורדונקה, הדיין החיד"ו וויס מאנטוורפן - שסידר את הקידושין, וכן עו"ד מרדכי ציבין, שטיפל בפרשת יפן מתחילתה ועד סופה. בלטו בנוכחים גם העסקן הנמרץ אהרון נזרי מלונדון שפעל ללא לאות לשחרור מיפן, העסקן אלימלך בינדיגר מאנטוורפן, ויעקב יהודה מבני ברק. הרבי מראחוב כובד בקריאת הכתובה.

השמחה נמשכה עד שעה 4:00 לפנות בוקר, וסחפה את הקהל הגדול - שחגג שני שמחות שהתערבבו זו בזו: שמחת הנישואין ושמחת השחרור מיפן. קהילת מנצ'סטר הצטיינה בדאגה לבחורים ביפן הן בתרומות והן בתפילות, לפי המסופר: נשים בקהילה תרמו תכשיטים ושעוני זהב עבור המאבק המשפטי.

ציבין מגלה לראשונה מה שלא היה ידוע עד כה, כי הפתעת הערב הייתה המתנה המיוחדת אשר קיבל החתן. מדובר בפיצוי משלטונות יפן על סך של 150,000 דולר אשר הודות לפעילות הנמרצת ורעיונותיו המיוחדים והבלתי שגרתיים של אהרון נזרי, יפן הסכימה לפצותו בשל הזיכוי המוחלט והגורף ובגין הישיבה הארוכה במעצר והסבל שעבר עד לזיכוי בסופו של משפט ממושך.

מהלך זה של הענקת פיצוי על ידי משרד המשפטים היפני, הוא נדיר ביותר בעולם המשפט בכלל, אשר על פיו מועמדים לדין ששהו במעצר ממושך אף כאשר הם מזוכים בדין, אין הם מפוצים, אחרת מערכת התביעה לא תמהר להעמיד אנשים לדין מחשש שתחוייב לשלם פיצויים לכל מי שמזוכה – כך הסביר ציבין שהנו בעל קשרים מסועפים ברחבי העולם מהם מסתוריים ובלתי שגרתיים.

ציבין אומר כי הדיין החיד"ו וויס מאנטוורפן אשר ניצח על כל המהלכים שהביאו לשחרור החתן, לא רק השקיע מהונו ומאונו, אלא גם דאג לשיקומו ולכל צרכי החתונה.

ציבין הוסיף: "אי אפשר שלא להתפעל ולהתרגש מהמסירות והערבות ההדדית בצורה היותר מיוחדת שמגלה החברה החרדית ובמיוחד קהילת סאטמר למען כל אחד מבניה בעת צרה ובימים של שמחה. בזמן שאצל אחרים בנסיבות כאלו, היה כל אחד מוצא את ה'תירוץ' להתחמק, ודווקא כאן המצב המיוחד הוא זה גרם ליתר התגייסות, כך שכל אחד ראה עצמו מחוייב וקשור לעניין - ראו מה בין בני.."

צפו בתיעוד מהחתונה:

















ציבין יפן חיד''ו אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד