י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך נפתרה התעלומה • פרסום ראשון

הבחורים בהלם: מי התקין משבש קליטה סלולרית בבית המדרש

הישיבה הליטאית סוערת מתחילת השבוע, לאחר שגורם אלמוני התקין משבש קליטה סלולרית בכל אזור בית המדרש, דבר שהקשה על בחורי הקיבוץ שמחזיקים סלולר כשר לתקשר. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא בפרסום ראשון, ומה עלה בגורל המשבש שנמצא בעמוד של החזן 

הבחורים בהלם: מי התקין משבש קליטה סלולרית בבית המדרש
ישיבת תורה בתפארתה צילום: שוקי לרר

בחורי ישיבת 'תורה בתפארתה', המתנוססת לתפארה בעיר אלעד ונחשבת לאחת הישיבות הפותחות בעשירייה הראשונה בעולם התורה הליטאי סוערת מתחילת השבוע. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תלמידי הישיבה שנכנסו לבית המדרש, גילו לתדהמתם כי אין קליטה סלולרית כשנכנסים לתוך היכל הישיבה. כאן נשאלת השאלה; מה לבחור ולסלולר בבית המדרש? התשובה שהתקבלה היא שלבחורי הקיבוץ בישיבה מותר להחזיק מכשיר כשר כמובן, בשביל הצעות ופגישות השידוכים, ובחורים שנושאים על עצמם את הטלפונים יוצאים לדבר כשמתקשרים, ומרימים אפילו ואומרים "אני חוזר עוד מעט" וכדו'. 

העובדה שבחורים נכנסים עם המכשיר לבית המדרש כפי הנראה גרם לפרצה בישיבה, מה שעורר את אחד מרבני הישיבה ששמע שאפשר לפתור את הדבר במהירות ולהתקין משבש קליטה סלולרית והלה מדיבורים למעשים פעל בשקט להתקין את המכשיר בהיכל הישיבה. 

בחורי ישיבת תורה בתפארת ליד חדר האוכל. צילום: שוקי לרר

הבחורים שנכנסו בבוקר יום ראשון להיכל הישיבה וגילו שאין קליטה בישיבה לשום חברה סלולרית ומחוץ לבית המדרש יש קליטה, פנו למשגיחים הקטנים ('מק"קים' בשפת עולם הישיבות מ.ו) הם מצדם טענו כי לא ידוע להם על מהלך כלשהו שננקט והבהירו כי להנהלת הישיבה אין שום חלק בזה. 

כאן הסיפור מסתיים מהר מאוד ובאותו יום, ביום ראשון בלילה לאחר חצות ערכו הבחורים חיפוש נרחב בהיכל הישיבה במטרה למצוא את המשבש הנורא, ואכן בעמוד שליח הציבור נמצאה האבדה ליד חוטי החשמל של העמוד שם המשבש הותקן במקום במסווה. 

הבחורים פרקו את המכשיר במהירות שיא לקול תשואות עשרות בחורים של סוף סדר שלישי, לטענת הבחורים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הם תרצו את הפירוק לאחר שהישיבה טענה באופן רשמי שהיא לא התקינה את המכשיר ובכך היה לנו סוג של הוראת היתר לפרק את המכשיר המוזר שהותקן שלא על דעת הישיבה.  

תורה בתפארתה קליטה פלאפונים בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד