כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הגל החמישי מתגבר

עדכון קורונה יומי: מספר המאומתים מזנק וחוצה את 1,300

מספר המאומתים יחד עם מקדם ההדבקה ממשיכים לעלות ביתר שאת, מה שמעיד שישראל אכן נמצאת בגל חמישי • מנגד, מספר החולים הקשים ואלה המוגדרים במצב קריטי ממשיך להיות יציב • כמה חולים במגזר החרדי ומהו המקור להתפרצות • עדכון קורונה יומי

עדכון קורונה יומי: מספר המאומתים מזנק וחוצה את 1,300
נערים בתור לחיסון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הגל החמישי מתגבר: משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שלישי) את נתוני תחלואת הקורונה: מספר המאומתים ממשיך במגמת העלייה הרצופה מ- 1,004 ל-1,306 מאומתים חדשים - מספרים גבוהים במיוחד ביחס לחודשים האחרונים.

מקדם ההדבקה מטפס אף הוא ועולה ל-1.28 - כך שלעת עתה נמצאת המגפה בהתפשטות.

אתמול (שני) בוצעו כ-104 אלף בדיקות קורונה, מתוכם 1.27% התגלו חיוביים - אחוז גבוה ביחס לשבועות האחרונים.

מתוך 1,304 המאומתים ביממה האחרונה - 619 הם כאלה שלא התחסנו כלל, אף לא במנה אחת. בנוסף להם, ישנם 515 מחוסנים שאומתו, וכן 103 מחוסנים שפג תוקפם החיסוני.

לעת עתה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ כ-81 חולים במצב קשה. מתוכם, 48 שמוגדרים במצב קריטי.

מספר הקורבנות מפרוץ הנגיף עומד על - 8,232 נפטרים לא עלינו.

גם בגל הנוכחי נמל התעופה בן גוריון אחראי להתפשטות הקורונה בישראל. לפי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', שיעור השבים ארצה שנדבקו הוכפל תוך שבועיים. לפי הבדיקה, 1 מכל 5 מאומתים חדשים חזר מחו"ל. המדינה שהכניסה הכי הרבה חולים חדשים לישראל בזן החדש היא ארה"ב.

חולים בזן החדש הגיעו לישראל גם מצרפת, איטליה, דובאי, הונגריה, דרום אפריקה, הודו וקנדה. נכון לעכשיו יש בישראל 7230 חולי קורונה פעילים, חלקם באומיקרון; 1451 מהם גרים בירושלים, 119 בבני ברק, 76 בביתר עילית, 76 באשדוד ו-72 באלעד.

בתוך כך, הבוקר התייחס הפרופ' ינון אשכנזי, חוקר באוניברסיטה העברית, להתפשטות ואמר: "האומיקרון נמצא כרגע אצל מאות אנשים בקהילה, זמני ההכפלה בקרב האוכלוסיה צפויים להיות כל 3-4 ימים. לא מדובר במיליון חולים תוך שבועות בודדים, אך בפירוש נגיע לאלפים רבים של נדבקים כל יום תוך כחודש וחצי", כך אמר בגלי צה"ל.

לדבריו, "ההסקה לגבי אלימות נמוכה של האומיקרון מבוססת על מידע מדרום אפריקה. החיסוניות אצלנו פחותה מ-60% - פעם היינו אלופי החיסונים, היום אנחנו ממש לא במצב הזה".

הפרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור, התייחסה גם היא בראיון לגלי צה"ל להתפשטות האומיקרון ואמרה כי "האומיקרון מהווה חשש גדול, אולם המחלה עדיין צעירה מכדי שנדע מה תהיה כמות החולים הקשים שיהיו בבתי החולים".

פרופ' סדצקי הוסיפה כי היא "מברכת על הצעדים שנעשו בשדה התעופה. אולי אי אפשר למנוע את כניסת האומיקרון, אבל יש לנו המון שאלות פתוחות - האם יהיו פה חולים קשים? מהי יעילות החיסון? ככל שנמשוך יותר זמן נוכל לקבל תשובות ולפעול בהקדם".

עדכון קורונה יומי משרד הבריאות אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד