ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אכזבה בתקשורת האמריקנית • תמונות בן לאדן לא יפורסמו

בית משפט לערעורים בארצות הברית גיבה את החלטת הממשל האמריקני • לא יפורסמו תמונות וסרטוני וידאו שצולמו במהלך מבצע החיסול של מנהיג אל קאעידה

בן לאדן. צילום: ארכיון
בן לאדן. צילום: ארכיון צילום: ארכיון

בית משפט לערעורים בארצות הברית גיבה את החלטת הממשל האמריקני שלא לפרסם תמונות וסרטוני וידאו שצולמו במהלך מבצע החיסול של מנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן, לרבות תמונות גופתו.

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי הרכב בן שלושה שופטים בבית משפט בוושינגטון, דחה ערעור שהגיש ארגון אמריקני המקדם שקיפות, אשר ביקש לפרסם את התמונות.

בהחלטת השופטים נכתב כי הפרסום עלול לחשוף שיטות איסוף מודיעין חסויות, ולעורר אלימות נגד אמריקנים.

בעבר התייחס דובר הבית הלבן לשאלת פרסום ההוכחות לכך שבן לאדן אכן נהרג ואמר כי טרם הוחלט אם לחשוף את התמונות מקבורתו כיוון שמדובר בחומרים ש"עלולים להיות נפיצים".

מקורות אחרים בבית הלבן סיפרו אז כי הנשיא אובמה מתכוון לפרסם את הצילומים כדי למנוע סימני שאלה. הם אמרו כי מדובר בפרסום אחת התמונות, לפחות, צילום קשה לצפייה בו רואים כדור שחדר לראשו של מנהיג אל קאעידה מעל עינו השמאלית.

מאוחר יותר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החליט שלא לפרסם את תמונת גופתו. לדברי אובמה, חשיפת התמונה תסכן את ביטחון המדינה. כאמור, בית המשפט גיבה היום את החלטת הממשל שלא לפרסם תמונות במהלך החיסול או תמונות גופתו.
אוסמה בן לאדן תקשורת פרסום ארה''ב אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד