י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בקשת בנט טרם הקמת הממשלה

מנסור עבאס מפתיע: "מדינת ישראל נולדה ותישאר מדינה יהודית"

"מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית. היא ככה נולדה וככה תישאר". כך אמר היום מנסור עבאס בכנס פומבי ומעורר סערה בשמאל הקיצוני ובמגזר הערבי. כן חשף יו"ר רע"מ - בקשה של נפתלי בנט, ערב הקמת הממשלה • כל הפרטים על הדברים המפתיעים והתגובות שלא איחרו לבוא

מנסור עבאס מפתיע: "מדינת ישראל נולדה ותישאר מדינה יהודית"
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'רע"ם', מנסור עבאס, עורר היום (שלישי) סערה כאשר התבטא ואמר כי "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית. היא ככה נולדה וככה תישאר". עבאס גם חשף בקשה של ראש הממשלה נפתלי בנט ממנו, ערב הקמת הממשלה.

מנסור עבאס אמר את הדברים בוועידת 'גלובס'. "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית. זו החלטתו של העם היהודי. עכשיו, השאלה היום היא לא מה הזהות של המדינה, היא ככה נולדה וככה תישאר. אנחנו ריאליים, לכן אני לא רוצה להשלות אף אחד. הייתי בהפגנה נגד חוק הלאום לפני 3 שנים. אבל זאת המציאות, השאלה לא מה זהות המדינה, אלא מה המהות של החברה הערבית בישראל היהודית. זו השאלה", אמר יו"ר המפלגה הערבית.

הוא תיאר מה הוא היה עושה במידה והוא היה מקבל ההחלטות: "אם הייתי במקומם, הייתי עושה דברים. במקום ראש הממשלה הייתי מכיר במדינת פלסטין. אם הייתי יו"ר הרשות הייתי מכריז שאני דורש להפסיק כל פעילות שיש בה אלימות ומאחד בין הגדה לעזה וקורא לשבת לשולחן המו"מ. שני צעדים אלו בוודאי יובילו אותנו להגברת האמון ולהתקדם לעבר תהליך שבו תקום פה מדינת פלסטין ליד מדינת ישראל בהתאם לחזון שאני מאמין בו. לחיות ביחד בשותפות ובשוויון ובסבלנות".

עבאס חשף בקשה של ראש הממשלה נפתלי בנט ממנו, ערב הקמת הממשלה: "ביני לבין בנט לא הייתה היכרות ולכן היה חשוב מלכתחילה להניח את היסודות הנכונים והאיתנים. זה לא קל וכל אחד צריך לתת אמון בשני. אני והוא לוקחים סיכונים וגם ברמה האישית. הוא ביקש לא להפתיע, כי הולכים בתהליך שאין לנו ניסיון בו".

יו"ר רע"ם התייחס גם למו"מ בינו לבין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, טרם הקמת הממשלה הנוכחית: "מאז שסימנתי שאני לא קואליציה ולא אופוזיציה, אנשים שמו לב אליי. נתניהו הציע לי להקים קואליציית 60 בהימנעות שלנו".

כאמור, דבריו של עבאס עוררו סערה, ובשעות האחרונות הוא סופג מתקפות מצד ח"כים ערבים ואנשי שמאל רדיקליים.

יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה, מ'הרשימה המשותפת' הגיב לדבריו, וטען כי "פיצול האישיות של ח"כ מנסור עבאס מטעה הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי, יש מנסור בערבית ויש מנסור בעברית והם סותרים אחד את השני. שאלת מעמדו של המיעוט הפלסטיני בישראל קשורה בטבורה בהגדרת המדינה כמדינה יהודית. רק מדינת כל אזרחיה מובילה לצדק ושיוויון מלא בין כל האזרחים".

ח"כ עופר כסיף מ'הרשימה המשותפת' הגיב ותקף: "שוב מנסור עבאס מתייצב לימין הימין בהתבטאות אנטי דמוקרטית מבישה. לאזרח הערבי הפלסטיני יש זכות שווה על מדינתו ועל קביעת זהותה. אי אפשר לנתק את שאלת זהות המדינה ממעמדו של האזרח הערבי בה".

ארגון הטרור חמאס, עדיין לא הגיב לדבריו באופן רשמי, אולם באתר 'שיהאב', המזוהה עם חמאס, תקפו את דבריו של עבאס וציינו כי מנסור מתעלם מזכויות הפלסטינים: "העובדה ש'ישראל היא יהודית' על פי החוק הגזעני שאומץ על ידי עבאס, החוק הזה אינו מעניק כל מעמד לאזרחים ערבים, ודוחה את זכות ההגדרה העצמית לפלסטינים, זכות שמעניק החוק הגזעני ליהודים. רק בכל פלסטין ההיסטורית", נכתב באתר 'שיהאב' שרמז כי עבאס מאמץ בעצם את חוק הלאום.

מנסור עבאס נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד