י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עוזרים להם לחיות בכבוד - תרומה לניצולי שואה

לרבים מאיתנו נראה כי כריך טעים וארוחה חמה, הם חלק מסדר היום הקבוע וזהו דבר מובן מאליו. בכל הנוגע לניצולי השואה, לא רבים יודעים כי תזונתם לקויה כשהם מתקשים לבשל לעצמם בשל מגבלות בריאותיות

עוזרים להם לחיות בכבוד - תרומה לניצולי שואה
תמיכה בניצולים צילום: יד עזר לחבר

החורף כבר כאן, וכולנו מחפשים מקום חם לשהות בו בימים הקרים. אין כמו לשהות תחת שמיכה חמימה, בבית עם אוכל חם וחימום. נשמע אידיאלי? לא כולם זוכים לכך. לצערנו ישנם אנשים במדינת ישראל, שאינם זוכים לכל הטוב הזה, ונשארים בבתים קרים, ללא אמצעי חימום ומתקשים לשרוד יום ביומו. כאלו הם, ניצולי השואה. כיום חיים בישראל מעל ל 187 אלף ניצולי שואה. רובם נמצאים בגיל מתקדם אשר מקשה עליהם לבצע את משימות היום יום. רובם חיים מקצבאות, ומתקשים לחיות בכבוד מהסכומים הדלים אותם הם מקבלים.

בין מבקשי הסיוע במזון, בין אלו הנמצאים בתורים למזון חם בבתי תמחוי, ניתן למצוא אחוז גבוה של ניצולי שואה. תרומה לניצולי שואה כיום, הפכה למצרך נדרש, כל תרומה כזו שלרבים מאתנו נחשבת לדבר פעוט וחד פעמי, מסייעת רבות לניצולים, על מנת שיוכלו לשכב לישון במיטה חמה, ויאכלו ארוחות חמות. בימים אלו, שמספרם של ניצולי השואה הולך ופוחת, ושרידי הזוועה האחרונים שנשארו פה מנסים לסיים את חייהם בכבוד, זה הזמן לפתוח את הלב ואת הכיס לתרומה, לעוד יום של חסד וטוב עבורם. אחת מהעמותות העושה עבודת קודש בתרומה לרווחתם היא עמותת "יד עזר לחבר", אשר הוקמה בשל מצבם הכלכלי והחברתי הבלתי נתפס של הניצולים והיא שמה לעצמה למטרה, לסייע לניצולי השואה ולדאוג להם לימים טובים יותר.

דואגים לארוחות קבועות

לרבים מאיתנו נראה כי כריך טעים וארוחה חמה, הם חלק מסדר היום הקבוע וזהו דבר מובן מאליו. בכל הנוגע לניצולי השואה, לא רבים יודעים כי תזונתם לקויה, הם אינם זוכים לארוחות חמות, הם מתקשים לבשל לעצמם בשל מגבלות בריאותיות, ולאלו שאינם בעלי מוגבלות, לא תמיד יש את האפשרות לדאוג למצרכים בשל מצב כלכלי קשה. תזונה בריאה ועקבית חשובה מאוד לבני הגיל השלישי, זאת משום שחלק מהם נוטה לסבול ממחלות שונות ביניהן מחלות לב, בעיות אורתופדיות, אלרגיות, בעיות פנימיות ועוד. ארוחה חמה היא דבר נדרש במיוחד עבור אותם ניצולי שואה. עמותת "יד עזר לחבר" שנוסדה בשנת 1995 בחיפה, עושה ככל שביכולתה על מנת לדאוג לאותם ניצולי שואה לארוחת יומיומית, אם מדובר על ניצולי שואה שאינם סיעודיים ויכולים לנוע בכוחות עצמם, העמותה מפעילה מספר בתי תמחוי בהם מקבלים מאות ניצולים ארוחת צהריים חמה מדי יום. בנוסף מספקת העמותה לאלו שלא מסוגלים להגיע לבית התמחוי חבילות מזון חם או יבש כאשר החבילות כוללות את מוצרי הבסיס אורז, סוכר, קמח ומצרכים נוספים אחרים. ברשות העמותה ישנה משאית מיוחדת לצורך זה. בעמותה דואגים לחלק מדי יום חמישי חבילות מזון על מנת שניצולי השואה לא יעברו את הסופ"ש עם בית ריק ממזון. תרומה לניצולי שואה, תסייע להעניק להם בטן מלאה באוכל בריא.

מתנדבים באהבה

חלק גדול מהאפשרות להפעיל עמותה המסייעת לכל כך הרבה ניצולי שואה, זה בזכות המתנדבים הנפלאים המגיעים מדי יום ביומו ועושים הכל על מנת שניצולי השואה יעבירו את הימים בצורה הטובה ביותר. עמותת "יד עזר לחבר", היא אינה עוד עמותה המתוקצבת על ידי רשויות המדינה או גופים שונים. כל פעילות העמותה מתאפשרת הודות לתרומות בלבד המגיעות לעמותה, על ידי תורמים בעלי לב רחב אשר שמים לנגד עיניהם את כבודם ואת טובתם של ניצולי השואה, ומכירים בתרומתם הייחודית להיסטוריה של עם ישראל. אותם תורמים שמו למטרה לחולל שינוי חברתי, בכך שיסייעו לכמה שיותר ניצולי שואה לחיות בכבוד תוך הענקת סיוע לכל צרכיהם של הניצולים. מתנדבי העמותה פעילים החל משעה תשע בכל בוקר ועד לשעה שבע בערב. אנשים עוזבים את עיסוקיהם, את בני המשפחה שלהם, ומגיעים לתת חיבוק חם לניצולי השואה. בין אם מדובר בהגעה לביתם של הניצולים, לשוחח איתם, לתת כתף ותמיכה לכל דבר שנדרש, ועד לסיוע במוסדות העמודה, בין אם מדובר בבתי התמחוי, במגורים או בכל מקום אחר בו נדרשת רוח ההתנדבות המבורכת. תרומה לניצולי שואה, היא דבר המעניק יותר לתורם מאשר לניצולים, היכולת להבין כי עשית משהו גדול עבור אותם אנשים שהם העבר שלנו ועברו חיים קשים. מתנדבי עבור תרומה לנזקקים מקבלים סיפוק גדול יותר מהנזקקים עצמם.

קורת גג ומיטה חמה

לחלק מניצולי השואה במדינת ישראל אין משפחות היכולות לתמוך בהם. הם מבלים את מרבית שעות היום בביתם, ובמידה ויש להם כזה, הם אינם מסוגלים לצאת בעצמם, והם סובלים מחוסרים של שמיכות חמות, מקורות חימום, או שפשוט מעדיפים לחסוך בחשמל ואינם מפעילים את מקורות החום בשל מצב כלכלי קשה. יש כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם אפילו מקום למגורים, ונאלצים להזדקק לשירותן של עמותות שונות כעמותת "יד עזר לחבר", המפעילה בית מחסה למבוגרים זאת בשל ריבוי המקרים של אנשים הגרים ברחובות ללא שום תנאים מינימליים. הבית דואג באופן ארעי לכל מחסורם, הם זוכים לארוחות חמות, מקלחת חמה ביגוד, שמיכות חמות ואף תנורים. במיוחד בימים הקרים, בית מחסה זה נחשב למצרך נדרש, לא פעם אנו שומעים על בני הגיל השלישי שמצבם הורע בשל היפותרמיה. בית המחסה מסייע לאותם אנשים לעמוד על הרגליים, ולצלוח את הזמנים הקשים בשלום. בזכות תרומה לניצולי שואה, הם זוכים לבית חם.

לא מוותרים על אף אחד

עמותת "יד עזר לחבר" פועלת תחת המוטו "כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו". בעמותת קריית חסד מתגוררים כאמור מספר רב של ניצולי שואה שחיו מתחת לקו העוני, באמצעות קריית החסד הם זוכים למגורים נאים, טיפול במכון פיזיותרפיה, פעילויות חברתיות ולשלוש ארוחות ביום. במתחם העמותה ישנו מועדון חברתי, המספק לניצולי השואה מרבד חברתי נוח בו הם יכולים להרגיש כחלק מהחברה, וכי הם אינם לבד. על מנת שהעמותה תוכל להמשיך ולהעניק לניצולי השואה, היא זקוקה לתרומות. תרומה לניצולי שואה היא לא דבר של מה בכך, התגייסו גם אתם לעזור להם לחיות בכבוד. לעמותה קיים ניהול תקין מרשם העמותות וסעיף 46 לצורכי המס.

ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד