י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הווריאנט מתפשט בישראל

170 מאומתים חדשים לאומיקרון; חשש למאות נוספים

משרד הבריאות מעדכן כי מספר הנשאים של וריאנט אומיקרון בארץ מזנק ב-170 חולים נוספים • קיים חשש למאות נוספים • קבינט הקורונה יתכנס הערב 

170 מאומתים חדשים לאומיקרון; חשש למאות נוספים
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לקראת כינוסו הערב של קבינט הקורונה - מעדכן היום (שלישי) משרד הבריאות על זינוק חד ב-170 מאומתים לוריאנט אומיקרון בישראל. עד כה זוהו עד כה זוהו בישראל 341 נשאים של הוריאנט הדרום אפריקני. 

מתוך כלל המאומתים - 234 הם שבים מחו"ל. 29 מאומתים נדבקו בישראל לאחר שקיימו מגעים עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 66 נדבקו ככל הנראה בתוך הקהילה, ומקור הדבקתם של 12 נוספים לא ידוע - עניין מדאיג במיוחד - בשל החשש שלא ניתן יהיה לבלום את ההתפשטות. 

מתוך אותם 341 מאומתים: 95 הם לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-246 הם מוגנים. 

בנוסף להם, קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לוריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. רובם הם שבים מחו"ל, אך קיים חשד גבוה להידבקותם של קרוב ל-120 אנשים בתוך הקהילה בארץ. 

את הסימפטומים למחלה חווים רק 528 בנ"א מתוך 1,148 המאומתים והחשודים ברמה גבוהה - מה שמעלה את הסברה שיש התפשטות סמויה של אנשים שלא מבצעים בדיקות מאחר והם לא חשים סימפטומים כלשהם. 

כידוע, בשלב זה, מי שנחשף (כולל מחוסנים/מחלימים) למאומת לוריאנט האומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה-7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית

אומיקרון משרד הבריאות קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד