כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אין לנו ברירות טובות"

ראש הממשלה בנט: אנחנו לא יכולים למנוע את הגל; "אין אפשרות כזו"

ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס הערב את קבינט הקורונה במטרה לשקול הגבלות חדשות - ע"מ לעכב את התפרצות האומיקרון במדינה: "הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עליה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר"

ראש הממשלה בנט: אנחנו לא יכולים למנוע את הגל; "אין אפשרות כזו"
בנט בישיבת הממשלה צילום: Emil Salman/POOL

בפתח ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה), נשמע ראש הממשלה נפתלי בנט פסימי במיוחד בכל הנוגע להתפשטות זן האומיקרון בישראל.

ראש הממשלה הודיע כי שורת החלטות יובאו הערב לאישור השרים בקבינט "המטרה שלנו היא לאפשר למדינת ישראל לצלוח את גל האומיקרון, תוך שימור התפקוד של הכלכלה והמשק ככל האפשר", אמר. 

"האומיקרון בישראל מתקדם בדיוק לפי הציפיות וההערכות שלנו. ההחלטה לסגור את ישראל לכניסת זרים מכל העולם הקנה לנו יתרון של כמעט חודש על ידידינו באירופה ובארה"ב. אבל עכשיו, אנחנו בהכפלה של מספר המאומתים ואנחנו נכנסים לקצב האקספוננציאלי", אמר בנט בפתח הישיבה. 

בהמשך חזה כי צפויה מגמה דומה של הכפלות כל יומיים-שלושה בזמן הקרוב: "הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עליה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר". 

"אנחנו לא יכולים למנוע את הגל" המשיך בטון פסימי "אין אפשרות כזו". "אבל" הוסיף בנט "אנחנו בהחלט יכולים ונותנים את הכלים לאזרחי ישראל להגן על עצמם בעיקר מפני תחלואה קשה, לכשחלקם ידבקו". 

בניסיון לתמרץ פעם נוספת את הציבור לצאת ולהתחסן אמר: "צריך לומר - מי שעם חיסון, עוטה מסכה, ומתנהג בצורה טובה, הסבירות לפגיעה היא נמוכה". בנוסף העריך שתוך שבוע וחצי כשהנתונים מאנגליה ודנמרק יגיעו, ניתן יהיה לדעת את חומרתו של האומיקרון.  

בהמשך קבע כי הישראלים שלא קיבלו את הבוסטר, ומיליון הילדים שלא התחסנו כלל "חשופים". בנט שיתף כי המטרה כעת היא להניע אותם בהיקפים גדולים בימים הקרובים לצאת ולהתחסן. בנוסף אמר כי הוא "ממתין בקוצר רוח" לאישור החיסון הרביעי לאוכלוסיות הנזקקות לו. 

"אין בידיים שלנו ברירות טובות. הברירה היא בין הגבלות וצעדי מנע עכשיו, לבין צעדים הרבה יותר קשים אחר כך. לא צריך להיות נביא בעניין הזה. ליבת האסטרטגיה שלנו היא לעכב ככל האפשר בעוד יום ועוד יום, לחסן ולהיערך ככל האפשר, ולרדד במעט את קצב ההידבקות", שיתף ראש הממשלה. 

אומיקרון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד