י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נתונים מדאיגים בקבינט

מקדם ההדבקה של מחוסנים מעל גיל 60 - גבוה במיוחד

חוקרי האוניברסיטה העברית הציגו הערב בקבינט הקורונה: קיימת סבירות שכבר החלה התפשטות של האומיקרון בישראל • נתון מדאיג נוסף שהוצג: מקדם ההדבקה של אלה המוגדרים במשרד הבריאות 'מוגנים' מעל גיל 60 גבוה במיוחד - ונראה כי הגנתם פחתה 

מקדם ההדבקה של מחוסנים מעל גיל 60 - גבוה במיוחד
אזרח מתחסן אמש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מדאיג: במהלך דיון קבינט הקורונה שמתקיים הערב (שלישי) הציגו חוקרי האוניברסיטה העברית לראש הממשלה, השרים ושאר הנוכחים - ניתוח של מגמת התחלואה בישראל, בו נצפית מגמה מדאיגה. 

מהניתוח עולה שקיימת סבירות שכבר החלה התפשטות מהירה של תחלואה בזן האומיקרון ו'מקדם ההדבקה' של מוגנים מעל גיל 60 (מחוסנים במנה שלישית או מחוסנים בשתי מנות בחודשים האחרונים או מחלימים בחצי השנה האחרונה)- גבוה במיוחד. 

"נראה שלא ניתן בשלב זה למנוע את עליית גל התחלואה", אמרו החוקרים בפסימיות. בנוסף הם התריעו: "בהנחות סבירות לגבי סיכויי התחלואה והשפעת החיסון עליה, עומס התחלואה בבתי החולים צפוי לעבור את האשפוזים מהגלים הקודמים במהלך חודש ינואר

"התממשות התרחיש תלויה במידע שיצטבר בשבועות הקרובים", הסבירו. "לאור האמור" סיכמו חוקרי האוניברסיטה העברית "נדרש למקד את המאמצים בהגברת מיגון פגיעים ולחזק משמעותית את מבצע החיסון".

בהמשך הערב צפוי הקבינט לקבל שורה של החלטות: הרחבת התו הירוק לקניונים, שינויים במערכת החינוך, וכן הגבלות על ההתקהלויות. 

האוניברסיטה העברית קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד