ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אחרי 4 שעות דיון

השרים אישרו בקבינט הקורונה: שורת צעדים לבלימת התחלואה

קבינט הקורונה התכנס הערב ודן במשך 4 שעות ולבסוף הגיעו הנוכחים לשורת החלטות חדשות במטרה לבלום את התפשטות וריאנט האומיקרון | מתווה חדש לקניונים ומתחמי מסחר, שינוי במערכת החינוך, הפסקת מימון בדיקות הקורונה לילדים ע"י המדינה ועוד | הפרטים 

השרים אישרו בקבינט הקורונה: שורת צעדים לבלימת התחלואה
בנט מגיע לישיבת הממשלה צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

החשש הגובר מגל תחלואת 'אומיקרון' שצפוי לדעת המומחים לשטוף את ישראל, הוביל הערב (שלישי) להתכנסות קבינט הקורונה בו דנו ראש הממשלה בנט, שרי ממשלתו, והגורמים המקצועיים הרלוונטיים קרוב ל-4 שעות ובסופו של הדיון הוחלט על שורת צעדים דרמטיים חדשים. 

בסיום הדיון הוחלט על מתווה חדש לקניונים ומתחמי מסחר, שינוי בפעילות כיתות הלימוד במערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, הפסקת מימון בדיקות הילדים ע"י המדינה, ועוד. 

קניונים: יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים (1:15). כניסה לחנויות ששטחן 100 מ"ר ומעלה תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים.

חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

בנוסף, דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה (Take away) בלבד. וכן, כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון: תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

יש לציין כי התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, בהם תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

בנוגע למערכת החינוך הוחלט: כי כיתות א'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים יפעלו במידה ויש 70% תלמידים מחוסנים. במידה ולא יאלצו כולם ללמוד מרחוק באופן מקוון.

ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז׳-י"ב) באופן מידי, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') החל מעוד שלושה שבועות (עד למועד זה תופעל בבתי הספר היסודיים מדיניות צמצום מגעים).

מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים תמשיך כסדרה. 

ההחלטות ייכנסו לתוקף: לאחר אישור התקנות הרלוונטיות, ובכפוף לאישור ועדות החוקה והחינוך של הכנסת.

בנוסף, הוחלט כי במהלך חודש ינואר יופסק מימון המדינה עבור בדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק (המדינה תמשיך לממן בדיקות אנטיגן למדוכאי חיסון בכל הגילאים).

עוד הוחלט כי תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר השלמת ההתאמות הנדרשות במערכות המחשוב של משרד הבריאות.

כמו כן, יתבצע דיגום PCR פעמיים בשבוע לעובדים שאינם בעלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה, בהן: מוסדות קשישים, אנשים עם מוגבלויות, מסגרות ילדים ונוער, מנהל תקין ועוד.

במהלך הדיון, סיפקו השרים ליברמן וסער התבטאויות מעניינות: "כמו שאנחנו חיים עם השפעת, אנחנו חיים עם האומיקרון", הפתיע את הנוכחים שר האוצר ליברמן. שר המשפטים גדעון סער הציע כתמריץ להורים עבור חיסון הילדים: "צריך להציע מענק של אלף ש״ח לכל הורה של ילד שמתחסן בגילאי 5 עד 11". כך על פי ערוץ 12. 

 

קבינט הקורונה אומיקרון קניונים בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד