כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החלטה דרמטית

המומחים הכריעו: החיסון הרביעי בישראל יוצא לדרך

בסיום הכינוס הערב של הצוות לטיפול במגיפות, החליטו רוב המומחים על יציאה למבצע החיסון הרביעי: תחילה יקבלו את החיסון בני ה-60 ומעלה, הצוותים הרפואיים וכן מדוכאי חיסון • עוד הוחלט לקצר את פרק הזמן בין המנה השנייה לשלישית ל-3 חודשים במקום 5 

המומחים הכריעו: החיסון הרביעי בישראל יוצא לדרך
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הצוות הטיפול במגיפות (צט"מ) ממליץ הערב (שלישי) על החלטה תקדימית: מתן מנת דחף (בוסטר) רביעי לבני 60 ומעלה, למדוכאי חיסון ולעובדי מערכת הבריאות. 

קבלת המנה הרביעית לאוכלוסיות אלו תותנה בכך שחלפו 4 חודשים מקבלת המנה השלישית.

עוד המליצו להקדים את מתן הבוסטר ה-3 ל-3 חודשים לאחר מנה שנייה, במקום 5 חודשים, כחלק מההיערכות לגל החמישי. כמו כן, המלצת הצט"מ היא לצאת למבצע החיסון הרביעי בהקדם, תוך בחינת הנתונים בימים הקרובים. 

המלצות המומחים מונחות כעת על שולחנו של מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, שצפוי לאשר אותם במהרה. 

ראש הממשלה נפתלי בנט מיהר לברך על ההחלטה ואמר כי מדובר "בבשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם". כאמור, הישראלים יהיו הראשונים בעולם לקבל את החיסון הרביעי, בדומה לחיסון השלישי בישראל שהיה גם הוא תקדימי ברחבי הגלובוס. 

"אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים", קרא הערב בנט. והוסיף בקריאה לציבור: "לאזרחי ישראל המסר שלי הוא - אל תבזבזו זמן, צאו להתחסן".

חיסון לקורונה אומיקרון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד