י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"מ סולבייציק תקף את הגראי"ל? "שקר"

רחובות ירושלים כוסו במודעות בהן תקף, כביכול, הגר"מ סולובייציק את הגראי"ל שטיינמן בחריפות • הבוקר מפרסמים היומנים הבהרה מתלמידיו: "שקר!"

הגר"מ סולבייצי'ק. צילום: ארכיון
הגר"מ סולבייצי'ק. צילום: ארכיון

ברחובות ירושלים הודבקו אמש מודעות על ידי קבוצת קיצונית, הובאו דברים חריפים שאמר בן הרב מבריסק, רבי מאיר סולבייצי'ק שכוונו נגד הגראי"ל שטיינמן.

בתוכן המודעה נכתב: "קמים וניצבים אלו אשר לא שימשו בהנהגת הכלל ממנהיגי הדור הקודם ועושים מעשים כרצונם. קמים להם כאלו ומעכבים את האחרים שרוצים לעשות בעניין ומעכבים בידם. לא משנה מיהם ומה הם כן בעלי קומה או לא, איני יודע אם רבנים או פוליטיקאים.

"איני יודע אם הוא פוליטיקאי כי אני אינני פוליטקאי לדעת אם הוא פוליטקאי, וכופים את דעתם על כולם, מי שמו לאיש שר ושופט? היכן ראינו הנהגה כזאת לכפות על כולם לקבל דעת יחיד באמרו שאסור להתגרות ואסור להלחם אתם.

"באיזה מנהיג ראינו כן שכפה על כולם לקבל דעתו ומנע את אחרים מלעשות? לא ראינו כזאת לא אצל החזון איש, ולא אצל הג"ר איסר זלמן מלצר, ולא אצל מרן הגרי"ז זי"ע, אם רוצה לשלוט ולהנהיג שינהיג את מעריציו ויגיד להם מה לעשות אבל לכפות על כולם ולמנוע מעשות דברים איזה מין חוצפה היא זו.

הבוקר לאחר פרסום הדברים מתפרסמת הבהרה ביומונים 'המבשר' ו'הפלס' בו נכתב: "נתבקשנו לפרסם מבית מרן ראש הישיבה שליט"א, כי לאחרונה נתפרסם בשמו ע"י אינש דלא דייקי דברים, ונשתרבב שם ג"כ דברים שלא אמרם כלל ואין לסמוך ע"ז ולאו מר בר רב אשי חתים עליה".

על החתום: תלמידי מרן הגר"מ הלוי שליט"א סאלאווייציק - בריסק.

סולובייציק דברים הגראי הבהרה המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד