י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אחרי הסופה • שליח חב"ד באוקלהומה: היו כאן ניסים

הרב עובדיה גולדמן על הסופה בה נהרגו קרוב ל-100 איש: "ליד בית הספר בו נהרגו ילדים יש 'חיידר', אבל אף ילד לא נפגע" • "מיד כשנוכל נרד לשטח לראות מי זקוק לעזרה"

צילום אילוסטרציה: ארכיון
צילום אילוסטרציה: ארכיון

סופת הטורנדו הקטלנית שהכתה אמש במדינת אוקלוהומה שבארצות-הברית גבתה את חייהם של לפחות 91 בני אדם. מאות אחרים נפצעו. בין ההרוגים גם 20 ילדים שנלכדו במבנה של בית ספר שקרס. הסופה, בעוצמה של 300 קמ"ש, גרמה נזקים ברדיוס של 50 ק"מ מאוקלהומה סיטי.

הרב עובדיה גולדמן, שליח חב"ד באוקלהומה סיטי, סיפר כי הקהילה היהודית בעיר שנפגעה בטורנדו היא קטנה מאוד, ועדיין לא ברור - בשעת השיחה עמו - מה עלה בגורלם.

"אנחנו יושבים כאן במשרד שלי, במרכז חב"ד, ומנסים ליצור קשר עם כל המשפחות היהודיות המתגוררות באזור שנפגע. אני כבר יודע להגיד שהיו כאן ניסים גלויים, כי בסמוך למקום שהטורנדו עבר ישנו בית ספר לא יהודי וסמוך אליו 'חיידר' חרדי. בית הספר הלא יהודי נפגע קשה, ילדים נהרגו או נפצעו, ואצלנו בחיידר אף ילד לא נפגע.

ארה"ב: 91 הרוגים ומאות פצועים בסופת טורנדו קטלנית

"יתרה מזה: עד כמה שידוע לנו אפילו לא היה נזק רציני ברכוש, כי הרבה נפגעו מהעצמים שעפו באוויר בשל עוצמת הרוח. מה שאני יכול לספר ברגע זה שבמקום שורר חורבן אמיתי, קווי הטלפון מנותקים ולכן עדיין לא הצלחנו ליצור קשר עם כל האנשים. אנחנו מחכים עד יעבור זעם, ומיד כשיתאפשר לנו אנחנו מתכוננים להצטייד באוכל ובכל מה שצריך ונרד לשטח כדי לראות מי זקוק לעזרה.

"אנחנו גם מקימים כאן במרכז חב"ד 'מקלט' זמני, לכל מי שביתו נפגע וצריך עזרה. אנחנו מחפשים נעדרים בתוך ומחוץ לקהילה. יש לנו ארבעה רבנים מרבני האזור לייעוץ לנפגעים שנמצאים בטראומה. אנחנו עובדים עם רשויות החוק ומציעים מקלט, בייחוד למשפחות עם ילדים שצריכים מקום להישאר ולאזרחים מבוגרים.

" במקביל אוספים פריטים חיוניים כמו מים, כלי רחצה, פריטים לילדים, ובנוסף אנחנו אוספים כסף לארגונים שונים שזקוקים לכסף מיידי".

הרב אף פרסם קריאה באתר האינטרנט של הקהילה, בה קרא לכל מי שיש לו קרוב או חבר המתגורר באיזור הפגוע, לצלצל לרב ולידע אותו, כדי שהצוות שהקים הרב יוכל להגיע אליו ולבדוק את מצבו. הרב גולדמן הוסיף ואמר כי עד כמה שידוע לו גם בתי הכנסת באזור הפגוע לא נפגעו.
טורנדו אוקלואומה סיטי עובדיה גולדמן בית חב''ד סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד