י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ערב ראש השנה הלועזית

סוכלה מזימת הניאו נאצים כלפי יהודים

שוטרים ברזילאים סיכלו מזימה של כנופיית ניאו-נאצים לבצע גל התקפות על תושבים יהודים ואנשים שחורים בערב השנה החדשה הלועזית

סוכלה מזימת הניאו נאצים כלפי יהודים
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות ארבעה חברי קבוצה ניאו-נאצית זממו לשחרר גל של פיגועים בברזיל בערב השנה החדשה הלועזית, נגד תושבים יהודים ושחורים, הקבוצה נעצרה כחלק ממבצע בין הרשויות בברזיל וארצות הברית.

אחד מארבעת החשודים שנעצרו ביום חמישי שעבר אמר לרשויות שהוא תכנן להפעיל חומרי נפץ במהלך חגיגות השנה החדשה בדרום-מזרח מדינת סאו פאולו. הגבר בן ה-43 עבד כמאבטח בעיר קמפינס, וגייס לכאורה צעירים להפציץ מפעל בריו דה ז'נרו, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית.

החשוד אמר לשוטרים בהודאה מוקלטת כי "יש כל כך הרבה רע בעולם שאני לא יכול לסבול את זה יותר", כשנשאל על ידי קצין משטרה מה היו תוכניותיו, האיש הודה שביקש "להרוג ואז להתאבד", הוא הוסיף שהוא לא יפגע באנשים "כל עוד הם אנשים טובים, ישרים וחרוצים. על השאר, אני לא דואג".

ה'דיילי מייל' דיווח, כי הרשויות תפסו פצצות תוצרת בית, כלי נשק, מסמכים המכילים מזימות תקיפה ואביזרים נאציים לאחר שהוציאו 31 צווי חיפוש ברחבי ברזיל. "האנשים המדוברים היו חלק מתא ניאו-נאצי שתכננו התקפות נגד אזורים ציבוריים, כמו בתי ספר, כמו גם פשעי שנאה נגד אזרחים יהודים ושחורים", נאמר בהצהרה של חקירות ההגירה והמכס של ארה"ב.

הרשויות בברזיל קיבלו מידע ב-8 במאי על ידי סוכנים פדרליים, שגילו שקבוצת השנאה משתמשת בפלטפורמות אינטרנט שמבוססת בארה"ב "כדי לקרוא לאלימות נגד תושבים יהודים ושחורים" בברזיל. "באמצעות שיתוף פעולה מתמשך, אנטישמיים וניאו-נאצים מסוכנים נתפסו לפני שגרמו לאירוע נפגע המוני אפשרי", אמר פטריק צ'ן בכיר ממשטרת ברזיל, "הצלחתו של מבצע כזה היא דוגמה מצוינת לחשיבותן של שותפויות בינלאומיות בפירוק ארגוני פשיעה המאיימים על ביטחון הציבור וחיים חפים מפשע".

ברזיל ניאו נאצים תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד