כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תוצאות החרם

יוניליוור ממשיכה לספוג הפסדים: המדינה תפסיק להשקיע במניותיה

מדינת אילינוי בארצות הברית מתייצבת לצד מדינת ישראל ומועצת ההשקעות שלה תצביע על הפסקת השקעה במניות חברת 'יוניליוור' על רקע החלטת 'בן אנד ג'ריס' העולמית - להפסיק למכור גלידה בשטחי יהודה ושומרון

יוניליוור ממשיכה לספוג הפסדים: המדינה תפסיק להשקיע במניותיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מועצת ההשקעות של אילינוי ארה"ב, אמורה להצביע על מכירת קרנות הפנסיה שלה שמושקעות בחברת יוניליוור, בישיבתה הבוקר (רביעי) בעיר שיקגו, כך על פי הדיווח ב-JNS.

ההחלטה של אילינוי מסמנת את הצלחת המאבק נגד יוניליוור, לאחר שמספר מדינות הודיעו על הפסקת השקעה ביוניליוור, שבבעלותה יצרנית הגלידות 'בן אנד ג'ריס' העולמית, חברה בת בבעלות מלאה של יוניליוור, גם אילינוי מצטרפת לכך. כזכור בן אנד ג'ריס הודיעה ביולי האחרון כי בכוונתה להפסיק להפיץ את מוצריה באזורים שלדעתם הם "שטח פלסטיני כבוש" (יהודה ושומרון).

מועצת ההשקעות של אילינוי אמורה להצביע בנושא בישיבתה הבוקר בשיקגו. מקורות מסרו ל-JNS כי מובטח רוב בהצבעה למכירה של ההשקעות, כמו כן הדירקטוריון ישקול לנקוט בפעולה בעניין אחר, הקשור לתנועת החרם בישראל, הכולל את חברת השירותים הפיננסיים מורנינגסטאר וחברת הבת שלה, Sustainalytics. ל-JNS נודע גם כי ארגון "מוסלמים אמריקאים למען פלסטין" מנסה לארגן מחאה רחבת היקף ואפשרות לשיבוש הדיון הציבורי במועצה.

נכון לעכשיו, אילינוי אוסרת על השקעה בחברות מסוימות שעושות עסקים עם איראן וסודאן, וכן בחברות שמחרימות את ישראל. בשנת 2015 הפכה אילינוי למדינה הראשונה באמריקה שהעבירה חוק כזה, במטרה להתמודד עם תנועת ה-BDS האנטי-ישראלית. על פי חוקי אילינוי, להחרים את ישראל פירושו "עיסוק בפעולות ממניעים פוליטיים ונועדו להעניש, להסב נזק כלכלי או להגביל בדרך אחרת את היחסים המסחריים עם מדינת ישראל או חברות הממוקמות במדינת ישראל או בשטחים שבשליטת על ידי מדינת ישראל".

יו"ר ועדת הדירקטוריון להגבלות חרם על ישראל, אנדרו לאפין, אמר לאתר JNS כי יוניליוור הוזהרה במהלך הקיץ לבטל את החלטת בן אנד ג'ריס או להתמודד עם התוצאות.

יצוין כי חברת 'בן אנד ג'ריס' ישראל, המייצרת את תוצרתה בדרום, מתנגדת לחרם שהוטל על שיווק המוצרים ביו"ש.

יוניליוור חרם על ישראל חרם נגד ישראל מדינת אילינוי יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד