ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ארה"ב: 660,000 נהגים משתמשים בסלולרי בנהיגה כל רגע

הסחת דעת בזמן הנהיגה היא מהסכנות הגדולות ביותר, קל וחומר כאשר מדובר בעיסוק במכשיר הסלולארי • יותר מ-3,000 איש נהרגו בשנה בארה"ב בשל הסחות דעת בנהיגה

צילום ארכיון: גלעד אלסטר
צילום ארכיון: גלעד אלסטר

אחת הסכנות הגדולות ביותר בזמן הנהיגה הן הסחות הדעת הרבות, ובעיקר: ההתעסקות עם הטלפון הסלולרי. כאשר הנהג מחזיק את הטלפון הסלולרי ושולח הודעות טקסט או גולש באינטרנט בטלפונים החכמים, חלה ירידה חדה בתפקודי הנהיגה, העלולה לגרום לתאונות, פציעות ואף למוות. למעשה, אין כלל אפשרות לסמס ולנהוג בצורה בטוחה, וכל המנסה להוכיח אחרת – מסכן את חייו ואת חיי אחרים.

מנתוני הארגון האמריקאי לבטיחות הדרכים (n.h.t.s.a), בשנת 2011 למעלה מ-3,000 בני אדם נהרגו וכ-387,000 נפצעו בתאונה שבה היה מעורב נהג שדעתו הייתה מוסחת.

סקר מיוחד שערך הארגון, חשף את הנתון המדהים, כי 660,000 נהגים ברחבי ארה"ב משתמשים בטלפון נייד או במכשירים אלקטרוניים בזמן נהיגה, בכל רגע נתון בשעות היום.

בשנת 2012 נערך סקר לאומי בארה"ב לגבי עמדות והתנהגויות של יותר מ - 6,000 נהגים מגיל 16 ומעלה בנושא הסחות דעת בנהיגה. נמצא, כי רוב הנהגים (74%) תומכים באיסור על שימוש ידני בטלפון הנייד בזמן נהיגה ורוב גדול אפילו יותר (94%) תומכים באיסור על כתיבת סמסים בנהיגה. למרות זאת, אחד מכל ארבעה מהנשאלים ענו כי הם מוכנים לבצע שיחה בכל הנסיעות בהן הם נוהגים או בחלקן.

בנוסף, על פי נתוני הארגון, בשנת 2012 כ- 102 מילון נהגים ענו לשיחות טלפון בזמן נהיגה - כמעט 50% מבעלי הרשיונות בארה"ב.

גם בישראל המצב לא מזהיר. על פי נתוני סקר ישראלי,למרות שכמעט כל הנהגים (96%) סבורים כי קריאה ושליחת SMS בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת במידה רבה עד רבה מאוד, אחד מכל חמישה מהנשאלים (21%) מודה כי הוא קורא ושולח מסרונים, במהלך הנהיגה.

הרצון למגר את התופעה בארה"ב עלה מדרגה ב – 2009, כאשר ברק אובמה, נשיא ארה"ב הוציא צו, אשר אוסר על שימוש במכשירים סלולריים בזמן נהיגה ברכב ממשלתי. בנוסף, מורה הצו כי אין להשתמש במכשיר אלקטרוני ממשלתי גם בזמן הנהיגה ברכב הפרטי. הצו הנשיאותי מעודד גם קבלנים וספקים אחרים העושים עסקים עם הממשלה לאמץ ולאכוף מדיניות של איסור על שליחת וקבלת הודעה SMS תוך כדי נהיגה.

עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה בכבישים על ידי הקצאת יותר ניידות ויותר שוטרים, כדי להרתיע נהגים מלהשתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה. נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה, כולל העברת SMS ושיחות בטלפון הנייד ללא דיבורית, מסכן את עצמו, את נוסעי הרכב ואת שאר משתמשי הדרך".
סלולרי הרוגים ארה''ב מחקר הסחת דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד