י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחיר פתיחה: 50 דולר

מזעזע: המוצר שמוצע למכירה בבית מכירות ישראלי

בית מכירות ישראלי מציע למכירה גלויה של יהודי עם חותמת נאצית על פרצופו, במחיר פתיחה של 50 דולר | הרב מרגולין פנה לשר המשפטים וליו"ר 'יד ושם': "לבושתנו, אני נאלץ לפנות אליכם בבהילות ובתחושת זעזוע עמוק בבקשה שתפעלו לאלתר למניעת עוד מכירה פומבית מבישה נוספת"

מזעזע: המוצר שמוצע למכירה בבית מכירות ישראלי
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, מגבש בקשה לצו מניעה נגד מכירה פומבית מבישה נוספת של ממורבילייה נאצית על ידי בית מכירות ישראלי, המציע לכל המרבה במחיר, בין השאר "סרט בד מקורי של עובד בתאי הגזים של מחנה הריכוז דכאו במחיר פתיחה של 500 דולר" או פריט 157: "גלויה של יהודי עם חותמת נאצית על הפרצוף נדיר במחיר פתיחה של 50 דולר" ואלו הן רק שתי דוגמאות.

יו"ר EJA, הרב מנחם מרגולין, כתב בפניה לשר המשפטים גדעון סער וליו"ר 'יד ושם' דני דיין: "מדינת ישראל חייבת לחוקק חוק נגד מכירות פומביות של פריטים נאציים!". יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה מדגיש: "למרות הזעזוע שכולנו חשנו עם ההכרזה על מכירת החותמות הנאציות לקעקוע המספרים על זרועות אסירי אושוויץ, הנה שוב, לבושתנו, אני נאלץ לפנות אליכם בבהילות ובתחושת זעזוע עמוק בבקשה שתפעלו לאלתר למניעת עוד מכירה פומבית מבישה נוספת של פרטי מורשת נאצית ע"י בית מכירות ישראלי".

הרב מרגולין מציין כי "באיגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, אנו פועלים בנחישות ובהתמדה הן במדינות היבשת והן אל מול מוסדות האיחוד האירופי כדי שאלו יאסרו סחר ומכירות פומביות של פריטים נאצים. אנו פועלים נמרצות למול ראשי מדינות, שרים ופרלמנטרים בכירים במדינות האיחוד האירופי על מנת שיפעלו למניעת טיפוח של המורשת הנאצית באמצעות העמדת פריטים בזויים שכאלה למכירה למרבה במחיר. אלא, שלמרבה הבושה, מתברר שדווקא במדינת היהודים, מדינת ישראל – שוב, יש מי שלא בוחל בלספסר בפריטים אלו ולמכור אותם לכל המרבה במחיר. אסור לאפשר סחר פסול בפריטים אלו".

"במענה למכתבי הקודם נענינו שהדברים בטיפול, אך לצערי עיניכם הרואות, במקום להירתע מההד הציבורי השלילי, יש מי שרואה בו "מקדם מכירות". זה הזמן לעשות מעשה ולפעול על מנת לעצור בחקיקה מכירות פומביות שכאלו. כמובן שאנו עומדים לרשותכם, על מנת לסייע בגיבוש מתווה חקיקה שישים סוף לתופעה הבזויה הזו של עשיית כסף תוך זילות זיכרון השואה ופגיעה בזכר הנספים וברגשות הניצולים".

בית מכירות ישראלי חותמת נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד