י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עימות על המועצה • חשיפה

מתן כהנא מבקש להדיח את צוריאל קריספל מתפקידו - משה ליאון מטיל וטו

השר מתן כהנא ממשיך לחולל שינויים בתחום משרדו ומבקש כעת לבצע שינויים גם בהרכב מועצת בתי העלמין בירושלים, להגדיל בחזרה את מנין החברים בה וכן להדיח את היו"ר שמונה מטעם ש"ס. מי שמתייצב כחומה בצורה מול כהנא, הוא ר"ע ירושלים משה ליאון שדורש מו"מ • הפרטים

מתן כהנא מבקש להדיח את צוריאל קריספל מתפקידו - משה ליאון מטיל וטו
מתן כהנא/משה ליאון צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

עימות חריף בין עיריית ירושלים למשרד לשירותי דת, סביב ניהול 'מועצת בית העלמין'. בעוד השר לשירותי דת מבקש להדיח את יו״ר המועצה הש"סניק, צוריאל קריספל, בעיריית ירושלים טוענים להפרת ההסכם החתום ומטילים וטו על שינויים בהרכב המועצה המנהלת את בתי הקבורות בבירה.

מעט רקע: מועצת בתי העלמין שמנהלת את בתי הקברות בירושלים, היא פורום שמורכב מהמשרד לשירותי דת, הרבנות הראשית לישראל, עיריית ירושלים ונציגי חברות קדישא. בעבר הרחוק המועצה כללה 37 נציגים, מה שהקשה על פעילות. אולם בשנת 2004, בעוד ראש הממשלה המנוח אריאל שרון כיהן כשר הממונה על הדת, הוא קיצץ את הפורום לחמישה חברים בלבד.

כיום הרכב המועצה כולל את נציג השר שמכהן כיו"ר המועצה בשכר, נציג העירייה ושלושה נציגים מחברות הקדישא. זאת לפי הסכם חתום בין העירייה, המשרד לשירותי דת ונציגי חברות הקדישא המובילים בירושלים, שמקבלים יחד את ההחלטות הנוגעות לבתי הקברות.

צוריאל קריספל. ארכיון 'בחדרי'.

בחודשים שאחרי כניסתו של מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, הוא ביקש להחזיר את מועצת בתי העלמין להרכב המקורי עם 37 נציגים, שעליהם יהיה ממונה מטעמו, לצורך כך הוא החל בהליך וביקש להדיח את יו"ר המועצה, שמונה בזמן כהונת שרי ש"ס, צוריאל קריספל.

בעיריית ירושלים מטילים ווטו על מהלך, ומבקשים להשאיר את ההרכב בגודל קטן יחסית, שכן לטענתם קשה לתפקד עם מועצה גדולה כל כך, ומול הכוונה של מנכ"ל המשרד לשירותי דת, רוני מעתוק לכונן מועצה של 37 נציגים, העירייה הסכימה לפשרה של 11 נציגים במקסימום.

אתמול (שלישי) שיגר ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מכתב חריף לשר מתן כהנא, בו הוא ביקש להקפיא את הדחתו של איש ש"ס צוריאל קריספל, "צר שגם בנושא הזה מתעלמים מהסכמים חתומים והנושא לא הובא לידיעתי כלל", כתב ליאון שדורש לקיים מו"מ עם העירייה קודם ביצוע השינויים במועצת בתי העלמין.

מתן כהנא צוריאל קריספל בתי העלמין משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד