י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפרו את ההנחיות

מקבלים טיפול: 20 תלמידים חרדים ליטפו עגור חולה

קבוצת תלמידים ממסגרת חרדית בחצור הגלילית יצאה לטייל באגמון החולה, שם ליטפו עגור חולה בשפעת העופות, וקיים חשש כי נדבקו בו • התלמידים נוטלים בימים האחרונים טיפול תרופתי מונע • אתר האגמון: הורנו לציבור שלא להתקרב, אך התלמידים הפרו את ההנחיות 

מקבלים טיפול: 20 תלמידים חרדים ליטפו עגור חולה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

חשש משפעת העופות. ביום ראשון האחרון יצאה קבוצת תלמידים חרדים מחצור הגלילית לטייל באגמון החולה. לאחר שראו התלמידים 'עגור', ניגשו אליו וליטפוהו, עד אשר עבר פקח במקום שזיהה כי החיה חולה והרחיקם. 

כעת קיים חשש שהעגור אשר חלה בשפעת העופות הדביק את התלמידים. הדיווח הועבר למשרד הבריאות, ו-20 התלמידים נדרשים ליטול תרופות מנע מדי יום עד השבוע הבא. 

הורי הילדים זועמים מאחר ואנשי המתחם, שמודעים להתפרצות גבוהה של שפעת העופות במקום, לא סגרו את המקום ונתנו ולילדים להיחשף לסכנה. 

"מרגע שנודע כי שפעת העופות פגעה בחלק מהעגורים בעמק החולה, הוחלט להורות לציבור המבקרים באגמון שלא להתקרב ולגעת בציפורים, הן בעל פה והן בשלטים גדולים שהוצבו באזור הכניסה לפארק ובסמוך לקופות", נמסר מהאתר, שם העבירו את האשמה לתלמידים שהפרו "את ההנחיה הברורה". 

במשרד הבריאות נמסר: "בביקור שערכו תלמידים מבית ספר מחצור הגלילית באגמון החולה דווח על מגע עם עופות חשודים כחולים בשפעת עופות. לאחר תחקיר פרטני שנערך, הוחלט על מתן טיפול מונע. התלמידים נמצאים במעקב לשכת הבריאות, עד כה לא דווח על כל סימני מחלה זו".

כזכור, לאחרונה התפרץ שפעת העופות במספר מוקדים ברחבי המדינה - וקיים חשש מזן שיוכל להדביק גם אנשים. לעת עתה סכנת ההדבקה עודנה נמוכה במיוחד. 

 

 

 

שפעת העופות אגמון החולה משרד הבריאות חצור הגלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד