כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ממש לא נראה מקצועי"

מבצע החיסון הרביעי עוד לא החל; וכבר זוכה להתנגדות חריפה

ההחלטה המפתיעה אמש של המומחים להמליץ על מתן חיסון 4 לאוכלוסייה, לא התקבלה בסבר פנים יפות • "איך בלי מחקר יש כבר החלטה לחסן? בעייתי ולא רציני" • המתנגדים: רופא, פוליטיקאי ומגישת החדשות • המומחים הגיבו 

מבצע החיסון הרביעי עוד לא החל; וכבר זוכה להתנגדות חריפה
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התנגדות קשה: מאז ההחלטה אמש של חברי ועדת הצוות לטיפול במגפות "המומחים" להמליץ על מתן חיסון רביעי לחלקים מהאוכלוסייה, נשמעת ביקורת והתנגדות רחבה למהלך. בין המתנגדים; רופא המזוהה כתומך חיסונים מובהק, מגישת החדשות והפוליטיקאי. 

"אני קורא לדחיית ההחלטה מאתמול, לדיון נוסף בעוד שבועיים!", כתב היום (רביעי) הפרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה, אשר מוכר כתומך חיסונים מובהק. "רופאים כולל רופאי מחלות זיהומיות ואימונולוגים קוראים להמתין לנתונים טרם קבלת החלטה על חיסון במנה רביעית", כתב בהתייחסו להחלטה אמש. 

דברים דומים נכתבו ע"י איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית שם מסרו כי "גם בהתפרצות יש לקבל החלטות לפי נתונים", מה שלעת עתה לוקה בחסר. ההתנגדות ברובה נובעת בשל - חוסר הנתונים עליהם יכולים המומחים (הצוות לטיפול במגפות) להתבסס בהמלצתם אמש על מתן החיסון ה-4. 

גם אנשי תקשורת ופוליטיקאים הגיבו, ביניהם, יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שכתב בתמיהה מיד לאחר הצבעת המומחים: "איך בלי מחקר יש כבר החלטה ללכת על חיסון רביעי?! אני בעד חיסונים והילדים שלי קיבלו היום חיסון שני, אבל זה ממש לא נראה מקצועי", אמר. 

"ההחלטה התקבלה מבלי שיש נתונים ברורים על ירידה ביעילות הבוסטר. בעייתי ולא רציני להחליט כך רק בגלל צפי לעלייה בתחלואה", כתבה אמש בפרשנית הכלכלית קרן מרציאנו.

"מתהפכת לנו הבטן מההחלטה" 

בעקבות הביקורת, כינסו הערב חברי ועדת הצוות לטיפול במגפות הערב מסיבת עיתונאים, וניסו לנמק את מערך השיקולים להחלטה: "מחיר הטעות - המחיר של לא לחסן עלול להיות תחלואה קשה ותמותה 

"אנחנו עדיין לא יודעים באיזו רמה. המחיר של כן לחסן, כאשר ידוע לנו כי רמת הנוגדנים במחוסנים עתידה לעלות, ובשקלול הסבירות לתופעות הלוואי - נמוך יותר. ‏זו המשמעות של ניהול סיכונים בתנאי חוסר ודאות מסוימים בזמן פנדמיה פעילה", נימקו. 

בנוסף, הדגישו המומחים כי על אף הפרסומים שביום ראשון הקרוב יחלו לחסן במנה הרביעית, "ההמלצה שהתקבלה אמש היא המלצה נצורה, כלומר עדיין לא ברור מתי היא תיושם ומה התזמון של היישום שלה", נאמר. 

חיסון לקורונה בצלאל סמוטריץ קרן מרציאנו דרור מבורך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד