ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הישיבה תפונה?

עשרות רבנים לממשלה: "אל תעזרו לרוצחים להגשים את החלום"

מעל למאה רבנים בציונות הדתית חתמו על עצומה בה הם קוראים לממשלה שלא לפנות את הישיבה בחומש, אלא להסדירה: "הרצח השפל נועד לעקור את הישוב היהודי בחומש" | בנוסף, הם חיזקו את בחורי הישיבה וקראו לצאת ולהפגין למענה

עשרות רבנים לממשלה: "אל תעזרו לרוצחים להגשים את החלום"
כוחות מג"ב בחומש צילום: ישיבת חומש

קראת סיום השבעה על יהודה הי"ד, עשרות רבנים מהמגזר הדתי-לאומי משחררים הערב (רביעי) קריאה לממשלה שלא לפנות את הישיבה בחומש.

הרבנים מפרסמים את המכתב בעקבות הטענה בהתיישבות ובישיבה כי ישיבת חומש תפונה לאחר השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד, שלמד בישיבה ונרצח בפיגוע בשבוע שעבר, ומנסים להפעיל לחץ בעיקר על האגף הימני בממשלה.

"אנו דורשים מהממשלה וכוחות הביטחון: אל תעקרו נטוע! הרצח השפל נועד לעקור את הישוב היהודי בחומש", הם כותבים בעצומה ובמבקשים שלא יעזרו "לרוצחים להגשים את מטרתם ותתנו פרס לאויבינו!".

הם אף קוראים להסדיר את המקום "ולאפשר גישה בטוחה למקום". בנוסף, הם קוראים לציבור לתמוך ולחזק את הישיבה בחומש "מי בגופו מי בממונו. חזק ונתחזק בעד עמנו וערי אלוקינו", נכתב במכתב.

בראשית המכתב, מבקשים הרבנים לתמוך בפעילות הישיבה: "אנו מחזקים את ידי אנשי ישיבת חומש היקרים, ובראשם הרב אלישמע כהן, העוסקים בלימוד תורה וישוב הארץ, בדרכו של הקדוש ר' יהודה דימנטמן הי"ד".

על המכתב חתומים גדולי רבני הציונות הדתית - הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר יחד עם עשרות רבני ערים, ישובים וראשי ישיבות נוספים.

כאמור, תלמידי הישיבה טוענים כי בסוף השבעה של חבריהם יהודה, שתהיה מחר, בצה"ל יפנו את ישיבתם באופן סופי. לדבריהם, ההוכחה לכך היא הקמת בסיס של הצבא ומג"ב במקום, כדי למנוע את חזרת הבחורים, בניגוד לפינויים קודמים.

חומש הרב חיים דרוקמן הרב טאו הרב דב ליאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד