ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שפעת העופות

"הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים"

לאחר שאלפי עופות נפגעו ומתו באתר החולה, לאחר שעל פי החשד נדבקו בשפעת העופות - ייסגר האתר החל ממחר • "על פי הידוע מדובר במקרה הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים"

"הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים"

רשות הטבע והגנים מעדכנת כי שמורת הטבע החולה נסגרת למבקרים החל ממחר (23 בדצמבר 2021) ועד ה-28 בדצמבר בשל ריבוי מקרים של שפעת העופות מזן H5N1, שזוהה בעופות באזור עמק החולה ועלול לגרום גם לתחלואה בקרב בני אדם.

על פי הערכות, "מדובר באלפי עופות בר שנפגעו ומתו מהמחלה עד כה ועל פי היידוע מדובר במקרה הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים", נמסר מרשות הטבע והגנים. 

כעת פועלים גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם רשות הטבע והגנים ומשרדי הממשלה על מנת לעצור את שרשרת ההדבקה, ולמנוע את המשך ההתפרצות שמסכנת את המערכות הטבעיות בצפון ישראל ואת הפגיעה הקשה בחיות הבר.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי במקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים יש להימנע מכל מגע עימם ועם הפרשותיהם ולדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים. 

כזכור, מוקדם יותר היום דווח על חשש להידבקות 20 תלמידים חרדיים מחצור הגלילית, מאחר וליטפו עגור חולה בשפעת העופות במהלך ביקורם באתר החולה. וכעת הם נדרשים ליטול תרופות מונעות במשך כל יום עד יום שני בשבוע הבא 

שפעת העופות עגורים אגמון החולה רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד