כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יש מי שמפקפקים

האישה המבוגרת בעולם אי פעם הלכה לעולמה

בסין הלכה לעולמה האישה המבוגרת בעולם בגיל 135 והעבירה את השרביט לאישה יפנית שנולדה כמה חודשים אחריה וגם היא באותו הגיל. אך יש מי שמפקפקים כי זה אכן היה גילה, שכן בימי הולדתה רישומי הלידות היו לקויים

האישה המבוגרת בעולם אי פעם הלכה לעולמה
קשיש צועד עם מסכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסינים טוענים כי אישה משינג'יאנג שבמערב סין, נולדה ב-25 ביוני 1886, בתקופת שושלת הקיסר צ'ינג, והוכרזה רשמית כאדם החי המבוגר ביותר במדינה בשנת 2013 על ידי האגודה הסינית לגרונטולוגיה וגריאטריה. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

"אלמיהאן סאייטי הלכה לעולמה מת בשלווה ב-16 בדצמבר", כך דיווחו הרשויות בשבת, היא הלכה לעולמה כשהיא מוקפת במשפחתה, היא נישאה בשנת 1903, לטענת התקשורת המקומית, היא אימצה ילד וילדה עם בעלה שהלך לעולמו בשנת 1976. היא המשיכה לראות שישה דורות של צאצאים. היא הותירה אחריה צאצאים רבים, ביניהם 43 נכדים ונינים.

על פי ה'ניו יורק פוסט', לקשישה הייתה תעודת זיהוי שהונפקה על ידי הממשלה עם תאריך הלידה שלה שהונפק בסוף המאה ה-19, אך בסין חלק היו סקפטיים לגבי אריכות הימים שלה עקב רישומים לקויים באותה תקופה.

כפר 'קומוקסריק' כונה על ידי כמה מומחים סיניים "עיר אריכות ימים", שכן בכפר ישנם עשרות קשישים בגילאי 90 ומעלה, הודות לשיפור שירותי הבריאות לאחרונה.

חוקרים, כולל נציגים מספר השיאים של גינס, לא הצליחו לאמת את גילה של סאייטי, אבל, אם זה נכון, היא אכן הייתה האדם המבוגר ביותר בעולם עם מותה בגיל 135.

כעת קיין טנאקה, אישה יפנית שנולדה בינואר 1903, נותרה האדם המבוגר ביותר בחיים.

קשישה האישה המבוגרת בעולם סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד