י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פתרונות דיור שאולי לא חשבתם עליהם

בעבר זוגות היו מתחתנים, קונים דירה ועוברים לגור יחד. היום, היכולת לרכוש דירה חדשה מתרחקת מזוגות צעירים בתחילת דרכם או מרווקים המעוניינים לצאת לדרך עצמאית. רכישת דירה היא עניין יקר אשר נדרש עבורו בראש ובראשונה הון עצמי גדול שלא קיים אצל רוב הזוגות הצעירים. כיוון שכך, צעירים, רווקים או נשואים, צריכים למצוא לעצמם פתרונות חלופיים עד אשר יוכלו (אם ירצו) לרכוש דירה

פתרונות דיור שאולי לא חשבתם עליהם
דירות בחריש צילום: Flash90

מה כדאי לדעת על חריש?

חריש בתחילת דרכה הייתה קיבוץ שננטש בתחילת שנות ה-90. במהלך השנים ניסו לפתח את האזור וליישב אותו אך ללא הצלחה מרובה והוא הכיל רק כ-500 משפחות בלבד. תוך כדי פיתוח האזור כולו וסלילת כביש שש עלה הביקוש למגורים באזור וגם חריש זכתה לעדנה מחודשת. בשנת 2007 ניסה משרד השיכון ליישב מחדש את העיר והפנייה הפעם נעשתה בעיקר למשפחות חרדיות.

פרויקט חדש המוקם בימים אלו בחריש מאפשר שכירות לטווח ארוך. משמעות הקונספט של שכירות לטווח ארוך הוא לייעד דירות לשכירות בלבד אשר יוצעו לציבור ישירות מהקבלן. אופציה זו מבטיחה לשוכרים כי הדירה שלהם לא תועמד למכירה או תשנה את יעודה לפי גחמות בעלי הבית.

דירות להשכרה במתחמי הדיור המוגן

אחת האפשרויות הקיימות במתחמי דיור מוגן רבים היא השכרת דירות לזוגות צעירים או לאנשים בודדים. מטרת העירוב הזה בין האוכלוסייה הבוגרת לצעירה היא ראשית למלא את הדירות הפנויות הקיימות במתחמים ובנוסף גם חברה צעירה עבור הדיירים המבוגרים. שכירות הדירות הללו נעשית במחירים מוזלים ביותר עבור השוכרים הצעירים, כך שהם עשויים להיות מתאימים למעגל גדול יותר של שוכרים פוטנציאליים מאשר הדירות הרגילות. כמו כן, העירוב בין הקשישים לצעירים מעניקה לכל המשתתפים הזדמנויות שיחה מגוונות, פעילויות מסוגים שונים וכן האפשרות לעזור להעשיר אחד את השני. ללא ספק רווח לכל אחד מהצדדים.

הקיבוצים פותחים את שעריהם

עוד אפשרות העומדת היום לרשות זוגות צעירים, מתאימה במיוחד לזוגות עם ילדים קטנים, היא שכירת יחידת דיור או דירה קטנה בתוך הקיבוצים. מספר הקיבוצים הפותח את שעריו ומאפשר שכירות בתחומו הולך וגדל. אף־על־פי שעדיין נדרשת ועדת קבלה של המקום, האופציה הזו עדיין קלה, נוחה וזולה יותר מאשר מגורים בדירות בתוך העיר. מגורים בקיבוץ הם ראשית מגורים בסביבה שונה, פתוחה ושונה מאוד מאשר מגורים בתוך העיר. מגוון פעילויות החינוך והעשרה עבור הילדים והנוער היא גדולה יותר, וגם מערך גני הילדים מתאים מאוד למשפחות שבהן שני בני הזוג נדרשים לצאת לעבוד. בנוסף, המעבר לקיבוץ מעניק הזדמנות ללמוד ולהכיר דרך חיים אחרת ושונה ותורם בסופו של דבר ליכולת לקבל את האחר והשונה. 

 מכולות למגורים

בכל העולם מחפשים ומוצאים פתרונות דיור זולים, זמינים ואלטרנטיביים למגורים ומסתבר שגם כאן אצלנו. ברחבי הארץ פזורים מתחמים רבים של דירות מגורים קטנות ופונקציונליות, העשויות ממכולות משא גדולות. מכולות אלו אינן נדרשות יותר לאחר שהובילו את תכולתן ממקום אחד לאחר, והן משופצות ומותאמות לשמש כיחידת מגורים. לרוב, מחברים שתי מכולות יחד ויוצרים דירה נעימה הכוללת סלון, מטבח, חדר אמבטיה ושני חדרי שינה. דירה כזו מתאימה לשני אנשים ומחיר השכירות בה נמוך אפילו מ-1000 שקלים.

ניתן לראות בקלות שבשנים האחרונות גברה המגמה של התרחקות מהמרכזים או ממגורים קונבנציונליים כפי שהיו מוגדרים בעבר, למען איכות חיים טובה יותר בפריפריה או באפשרויות מגורים חלופיות. מגורים בסביבות אלטרנטיביות, כגון יישובי הפריפריה, קיבוצים, דיור מוגן ועוד, מאפשר הן הוזלה במחירי הדיור, הן מעבר למסלול חיים שונה והן קבלת האחר והשונה.     

חריש יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד