ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תנאים מחפירים

שערוריית הדיור הציבורי: "אין זכוכיות בחלונות, אנחנו קופאים מקור"

"אין לנו זכוכית בחלונות בסלון, רק תריסים", כך מספרת אם לבעלת צרכים מיוחדים שמתגוררת בדירה שבניהול המדינה. עוד היא מוסיפה לתאר: "אנחנו סובלים מקור נוראי בבית, כל היום אני במיטה עם שמיכות מרוב שקר לי. פניתי כבר כמה פעמים ובקשתי שיסדרו את זה ולא סידרו. אף אחד לא עוזר לנו"

שערוריית הדיור הציבורי: "אין זכוכיות בחלונות, אנחנו קופאים מקור"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

אלפי משפחות בדיור הציבורי סובלות מאז פרוץ הסערה מקור אימים בשל תנאי תחזוקה גרועים, חלונות ותריסים שבורים, רטיבות בקירות ונזילות מים, "כל חורף יש בעיה של נזילה וזה לא מטופל", מספרת אם לארבעה ילדים. משרד השיכון: "פועלים להקצאת משאבים לשיפוץ ותחזוקת הדירות באיכות ראויה עבור הדיירים".

אם לצעירה בת 21 ,חולה עם צרכים מיוחדים, גרה בדירת חדר וחצי של הדיור הציבורי בלוד ללא חלונות שימנעו את כניסתו של הקור הביתה. "אין לנו זכוכית בחלונות בסלון, רק תריסים", אומרת לבנה, "אנחנו סובלים מקור נוראי בבית, כל היום אני במיטה עם שמיכות מרוב שקר לי. פניתי כבר כמה פעמים ובקשתי שיסדרו את זה ולא סידרו. אף אחד לא עוזר לנו".

האם ממשיכה לתאר את מה שעובר על משפחתה בימים האחרונים; "כפור פה, אנחנו יושבים עם שני מפזרי חום וקופאים מקור. ואם זה לא מספיק, אנחנו סובלים מרטיבות מהגג". כך מדווחת הדר גיל-עד ב'ידיעות אחרונות'.

דני גיגי, מקדם המדיניות של פורום הדיור הציבורי, אמר ל'ידיעות': "אלפי משפחות נמצאות בתנאים מחפירים בגלל הזנחה של החברות המשכנות ושל משרד השיכון. יש אלפי דירות עם חלונות ותריסים שבורים".

אם לארבעה ילדים, שמתגוררת בדירה של הדיור הציבורי בחולון וסובלת מרטיבות בחדר של בנה, מתארת: "יש לנו בעיה של נזילה כבר חמש שנים וזה לא טופל. זה עושה נזק, וגורם לעובש ופטריות על הקיר. כל שנה הקיר שחור ורטוב, וכל שנה אנחנו צובעים לבד". כך היא מספרת ל'ידיעות'.

ירון הופמן דישון, חוקר במרכז אדוה, אומר כי מצב התחזוקה הלקוי של הדירות משקף את האופן שבו המדינה רואה את הדיור הציבורי, כמדיניות סעד לעניים.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר ל'ידיעות': "אנו פועלים להקצאת משאבים לשיפוץ ותחזוקת הדירות באיכות ראויה, בכפוף למגבלת התקציב. כל תלונה של דייר נבדקת על ידי החברות המנהלות של הדיור הציבורי, ובהתאם לתקציב האחזקה הקיים הזמין מתקצב האגף את התיקונים הנדרשים. בשנת 2021 הוכפל תקציב האחזקה שהועבר לחברות הדיור הציבורי ועומד על מעל 130 מיליון שקלים".

זכוכית חלונות דיור ציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד