י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האולפנים נגררו

מי קבע ששרת החינוך מתנגדת חיסונים? היא מצאה אשמים

שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון התראיינה הבוקר והתחייבה להיאבק בהגבלות החדשות על מערכת החינוך; "לא אתן לזה לקרות" • שאשא ביטון הסכימה בכך שהממשלה בה היא חברה פועלת בבהילות יתר "לא רק אני חושבת כך יש חברי קבינט ושרים נוספים" • וגם: זהו האשם באפיונה כמתנגדת חיסונים 

מי קבע ששרת החינוך מתנגדת חיסונים? היא מצאה אשמים
חיסון ילדים בביה"ס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יומיים לאחר שההגבלות החדשות על מערכת החינוך עברו בממשלה בניגוד לרצון שרת החינוך, הד"ר יפעת שאשא ביטון שהצביעה נגד, והבוקר (חמישי) היא התראיינה והתחייבה להיאבק נגדן: "לא הצלחנו לעצור את התקנות בממשלה - נפעל נגדן דרך הכנסת".

דבריה של שאשא ביטון מתייחסים לתקנות החינוך שהועברו ביום שלישי האחרון בקבינט הקורונה הקובעים כי - כיתות א'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים יפעלו אך ורק בתנאי ויש 70% תלמידים מחוסנים. במידה ולא יאלצו כולם ללמוד מרחוק באופן מקוון. 

כאמור - התקנות החדשות על מערכת החינוך נדרשות לעבור בוועדת החינוך כדי שהן תכנסנה לתוקפן. לעת עתה מסתמן כי אישורן בכנסת לא צפוי לעבור בקלות. 

מי שצפויה כאמור להוות מכשול לאישורן הסופי היא שרת החינוך שאשא ביטון, שהתחייבה הבוקר בראיון ל-103FM: "התנגדתי בממשלה ובקבינט הקורונה. לא אתן לזה לקרות. אמרתי לאורך כל הדרך - הקורונה כאן והיא תישאר, צריך ללמוד לחיות לצד הקורונה ולהשאיר לילדים את השגרה". 

ביטון אף האשימה את הממשלה בה היא חברה בבהילות יתר בנוגע להגבלות ושיתפה כי לא רק היא חושבת כך "זה אני ועוד חברי קבינט וממשלה רבים", לטענתה "לא צריך לפעול בצורה היסטרית. הנושא של סגר לא צריך להיות על סדר היום". 

בנוגע להמלצת המומחים על פתיחת האפשרות לחיסון רביעי אמרה ביטון כי "נכון לחכות עם זה". עוד היא הוסיפה כי כל עוד אין נתונים חדשים על יעילותו ובטיחותו של החיסון "אין מה לדון בזה". 

בהמשך הריאיון התייחסה הד"ר ביטון לטענות "שנתפרו עליה" שהיא מתנגדת חיסונים והאשימה: "פתאום הבנתי מה קורה - כנראה מדובר בקמפיין של הליכוד ושל העומד בראשו, שנמשך מתקופת הבחירות - והאולפנים ממשיכים להגיד אותו. הפער בין המציאות לאותם קמפיינים רחוקים כמזרח ממערב". 

קורונה חיסון לקורונה קבינט הקורונה יפעת שאשא ביטון חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד